پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن موسوی رئیس انجمن شرعی شیعیان کشمیر

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید حسن موسوی ضمن محکوم کردن کشتار چهار تن از جوانان جامو و کشمیر توسط پلیس هند گفت: هند نمی تواند مردم آزادی خواهان کشمیر را با قدرت نظامی سرکوب کند.

به گزراش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید حسن موسوی رئیس انجمن شرعی شیعیان کشمیر و از رهبران آزادی‌خواه این منطقه، ضمن محکومیت شدید کشتار دو تن از جوانان جامو و کشمیر توسط پلیس هند گفت: هند نمی تواند مردم  آزادی خواهان کشمیر را  قدرت نظامی سرکوب کند و با این اقدامات تظاهرات مردم بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی در ادامه گفت: ما به شهدایی که در اخیر شهید شدند سلام و درود می فرستیم و از دولت هند می‌خواهیم از به کار گیری قدرت نظامی علیه مردم مسلمانان جلوگیری کند زیرا عواقب ناگواری خواهد داشت.

رئیس انجمن شرعی شیعیان کشمیر همچنین خواستار ورود جامعه بین الملل برای سامان دادن به بحران کشمیر شد.

لازم به ذکر است با وجود اعتراض گسترده مجامع جهانی مثل سازمان ملل، هند بازهم به روش خصمانه خود علیه مسلمانان مظلوم کشمیری ادامه می‌دهد و سالها است با مستقر کردن صدها هزار نظامی مناطقی از کشمیر را به اشغال خود در آورده و طی سه دهه 68 هزار نفر را به قتل رسانده است.

گفتنی است دولت اوباما اقدامات هند در کشمیر را نقض آشکار حقوق بشر دانسته بود ولی پس از روی کار آمدن ترامپ حمایت‌های تسلیحاتی و نظامی آمریکا از هند افزایش یافته است.

طی سال‌های اخیر صدها هزار نفر در کشمیر اشغالی، با شلیک گلوله‌های پلاستیکی توسط نظامیان هندی بینائی خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha