جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رهبر حزب حریت کشمیر

حوزه/ سید علی شاه گیلانی رهبر حزب حریت کشمیر توصیه نخست وزیر هند به مردم کشمیر مبنی بر بازگشت به خانه و پایان اعتراضات را نابخردانه توصیف کرد و حق تعیین سرنوشت را حق اساسی و غیرقابل مذاکره برای مردم مظلوم کشمیر دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ سید علی شاه گیلانی رهبر حزب حریت کشمیر ضمن انتقاد از سخنان نخست وزیر هند در سفر اخیرش به کشمیر آن را با نابخرادنه توصیف کرد و گفت: اگر تلاش مردم کشمیر برای حق تعیین سرنوشت نادرست است، چرا هند به مبارزه خود برای رهایی از سلطه انگلیس افتخار می کند.

وی اقدامات شدید امنیتی در سفر ناریندر مودی نخست وزیر هند به کشمیر در روزهای اخیر را نوعی عملیات پاکسازی و حکومت نظامی دانست و افزود حکومت هند همیشه با استفاده از نیروی نظامی در صدد سرکوب و مایوس نمودن مظلومان است تا سلطه غیر قانونی خود را مستحکم کند.

 سید علی شاه گیلانی گفت: دادن لقب "تاج" به کشمیر در سخنان نخست وزیر و در مقابل منع آمد و شد شهروندان در کشمیر مضحک و صرفا برای فریب اذهان عمومی است.

رهبر حزب حریت کشمیر ضمن انتقاد از تلاش حکوت هند برای توقف نهضت های آزادی خواه گفت: اگر مودی کمی انصاف به خرج دهد می فهمد اگر چنین تلاشی مشروع نبود مردم هند برای آزادی از سلطه بریتانیا به تلاش سیاسی و اقدام نظامی دست نمی زدند.

وی مردم کشمیر را مردمی صلح طلب با استعدادهای زرین معرفی کرد که جبر و استبداد دولت هند آنها را به اعتراض و مبارزه کشانده است.

این رهبر آزادیخواه کشمیر در توصیف وضعیت نابسمان اقتصادی و معیشتی کشمیر گفت: هزاران مگاوات برق تولید شده از منابع آبی کشمیر و هم چنین امکانات منابع معدنی و جنگل های ما به ایالت هالی دیگر هند منتقل می شود در حالیکه مردم کشمیر به طور کامل از برق، آب و امکانات اصلی محروم هستند.

لازم به ذکر است کشمیر در روزهای گذشته شاهد سفر نخست وزیر هند به این منطقه بود و این سفر با تدابیر شدید امنیتی و قوانین منع آمد و شد همراه بود، مودی در سخنان خود از مردم کشمیر خواست تا دست از اعتراضات بردارند و حل تمامی مشکلات را در اقتصاد دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha