جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمله نظامیان هندی به نمازگزاران کشمیری، بیش از ۳۰ مجروح برجا گذاشت

حوزه/ در نماز روز جمعه در مسجد جامع سرینگر در کشمیر، حمله نظامیان هندی به نمازگزاران که در پی راهپیمایی اعتراضی جوانان رخ داد، منجر به مجروح شدن بیش از ۳۰ نفر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از kashmirreader، روز جمعه در حمله مسلحانه نظامیان در ماه مبارک رمضان به نمازگزاران روزه دار در مسجد جامع سرینگر در کشمیر، شلیک گلوله های ساچمه ای به سوی مردم، بیش از 30 نفر مجروح برجا گذاشت که 10 تن از آنان از ناحیه چشم آسیب جدی دیده بودند.

به گفته شاهدان عینی نیروهای دولتی در داخل و اطراف مسجد به مردم تیراندازی کردند. گفتنی است پس از اینکه نماز جماعت به امامت میرواعظ عمر فاروق از رهبران حزب حریت برپا شد، جمعی از جوانان برای برگزاری تظاهرات اعتراضی به حرکت درآمدند که نیروهای نظامی جوانان کشمیری را که شعارهای آزادی خواهانه سرداده و با پرتاب سنگ در مقابل سلاح های نظامیان مقاومت می کردند به داخل محوطه مسجد تعقیب کردند. در این میان تنها دقایقی از تظاهرات جوانان نگذشته بود که نظامیان به منظور متفرق ساختن جوانان، بدون در نظر گرفتن حضور نمازگزاران بیشمار در این مسجد، اقدام به تیراندازی به داخل محوطه مسجد تیراندازی کرده و آن ها را هدف گلوله های ساچمه ای قرار داده اند.

به گفته شاهدان عینی در حالی که مردم یکی پس از دیگری مورد اصابت گلوله های شلیک شده توسط نظامیان قرار می گرفتند، خون کف مسجد جامع جاری شده است.

یکی از مجروحان به خبرنگاران گفت که وی درحالی که سر نماز بوده از پشت سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

یکی از مجروحان دیگر گفته است: هنگامی که به سرم دست دیدم متوجه شدم که خون به شدت از سرم بیرون زده و تمام صورتم را پوشانده است!

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha