پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کمپین ۹ روزه جوانان کشمیری، برای آشناسازی گردشگران غیرمسلمان با اسلام

حوزه/ گروهی از جوانان کشمیری، کمپین ۹ روزه ای تشکیل داده اند تا گردشگران غیرمسلمان را در یک استراحتگاه مشهور گردشگری در دره کشمیر با دین اسلام آشنا سازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از جوانان در روستایی در کشمیر، کمپین 9 روزه ای تشکیل دادند تا سوءبرداشت ها درباره اسلام و مسلمانان را از بین ببرند. این جوانان اهالی یک روستا و استراحتگاه های مشهور گردشگری سونامارگ و پاهالگم در دره کشمیر هستند.

در این کمپین جوانان مسلمان در حرکتی دسته جمعی اقدام به توزیع کتب اسلامی و نسخ قرآن مجید به زبان های مختلف و چند زبانه، و بروشورهایی میان گردشگران غیرمسلمان کرده و به سئوالات ابتدایی آن ها درباره اسلام پاسخ دادند.

این جوانان اعلام کردند که هدف شان از آغاز این کمپین ایجاد بیداری اسلامی در میان غیرمسلمانان و شکستن تبلیغات غلط و متعصبانه رسانه های خبری درباره اسلام در سرتاسر کره زمین بوده است.

محمد امیر منظور یک جوان 27 ساله اهل سرینگر و سرپرست این گروه در این باره به خبرنگاران گفت: برای ارائه تصویر حقیقی دین اسلام پیش چشم جهانیان به ویژه برادران غیرمسلمان که در غیراین صورت به سبب تبلیغات غلط دشمنان چهره  نادرست و غلطی از این دین صلح تصور خواهند کرد یک وظیفه محسوب می شود.

وی افزود: بنابراین برای مقابله با برخورد تعصب برانگیز رسانه که در یک دوره زمان ذهن مردم را نسبت به اسلام خراب کرده اند، ما این ماموریت را آغاز کرده ایم.

امیر گفت که این سازمان مشخصا این استراحتگاه تفریحی را برای رساندن پیام اسلام انتخاب کرده اند، زیرا می خواهند که پیام شان به گروه بیشتری از شنوندگان رسیده و بیشترین گفتمان را با گردشگران غیرمسلمان داشته باشند.

در این میان تعداد زیادی از بازدیدکنندگان و گردشگران غیرمسلمان با داوطلبان این سازمان اسلامی روبرو شده و گفتگو داشته اند.

شیراز الرحمان القاسمی که در برنامه شرکت کرده گفت: صدها گردشگر پس از به دست آوردن شناخت واقعی درباره دین اسلام از پیش داوری هایی که درباره دین ما داشته اند ابراز پشیمانی کردند. نتایجی که به دست آوردیم بیش از حد انتظار بودند.

وی افزود: این برنامه به ماه مشخصی از سال تعلق نداشته و ما خودمان را مقید می دانیم که این ماموریت را ادامه دهیم. برنامه در هر زمان دیگری نیز برگزار شده و لزوما به ماه مبارک رمضان تعلق ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha