پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار اساتید حوزه علمیه همدان با آیت الله طه محمدی

حوزه/ آیت‌الله طه محمدی با بیان اینکه دردمندی برای دین در وجود طلاب نهادینه شود، گفت: واکسیناسیون مردم در مقابل فرق و ادیان دیگر از رسالت های روحانیون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، امروز در دیدار با اساتید حوزه علمیه همدان با اشاره به لزوم آموزش مباحث اعتقادی در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: در زمان جنگ 8 ساله نیاز کشور به ادوات جنگی بود، اما نیاز امروز ما تقویت اعتقادات مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تصریح کرد: دشمن با استفاده از آگاهی کم مردم و ایجاد شبهات فراوان، به دنبال تفرقه‌افکنی در جامعه است و این وظیفه بر دوش شما مبلغان است که مردم را با مباحث دینی آشنا کنید.

وی افزود: در مواجهه با شبهات، مردم به مبلغان و روحانیان مراجعه می‌کنند و اگر فرد پاسخ‌دهنده نتواند مردم را متقاعد کند ضربه جبران‌ناپذیر و خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

آیت‌الله طه محمدی، توجه به کیفیت را مهم توصیف کرد و گفت: باید در حوزه‌ها طلبه را به نحوی تربیت کرد که در وجودش درد دین داشته باشد و برای ترویج اسلام دارای انگیزه بالایی باشد.

وی، پرورش مبلغان مستعد را یکی از وظایف حوزه‌های علمیه عنوان کرد و افزود: با شناسایی افرادی که می‌توانند به‌خوبی با مردم در ارتباط باشند و در کنار آن‌ها باشند می‌توان قدم بزرگی در آموزش دین برداشت.

امام جمعه همدان تصریح کرد: یکی مشکلات طلاب عدم توانایی در جواب دهی در مناظرات با فرقه‌ها دیگر است که باید در این زمینه با استفاده از اساتید مطرح و کار بلد ضعف موجود را به صفر برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در طول یادگیری دروس تئوری باید تدبیری اتخاذ شود تا درس‌ها را به‌صورت عملی نیز آموزش دهیم تا در میدان عمل به‌طور مناسب برخورد کنند.

آیت‌الله طه محمدی توجه به نیاز مخاطبان را از دیگر موضوعات مهم عنوان کرد و گفت: مبلغان در برخوردهای خود باید به این نکته توجه داشته باشند که مخاطب حرف آن‌ها در چه سطحی است و با تکیه‌بر زمان‌شناسی و مخاطب شناسی بهترین بهره را نصیب خود کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha