جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 454285
۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
حجت الاسلام و المسلمین حسن طاهری

حجت الاسلام و المسلمین طاهری گفت: این نکته را نباید فراموش کنیم که با از دست دادن عالمی فقیه، در اسلام حفره‎ای ایجاد می‎شود که هیچ چیزی نمی‎تواند جای آن را پر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حسن طاهری، استاد حوزه علمیه همدان،شامگاه سه شنبه در مراسم یادبود حجت الاسلام حاتم پور از اساتید حوزه علمیه همدان، در مسجد مدرسه آیت الله آخوند(ره) همدان، ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا عنوان کرد: مراعات و نگاه داشتن تقوا کاری بسیار سخت است.

وی افزود: هنگامی که مشکلات فراوانی برای انسان به وجود می آید باید به استعانت از استغفار و یاری رساندن به همنوعان خود از مسیر سخت با موفقیت عبور کند.

استاد حوزه علمیه همدان به تفاوت عالم برزخ و قیامت پرداخت و گفت: طبق آیات قرآن کریم آل فرعون که تا روز قیامت در برزخ هستند، روزانه دو مرتبه در آتش عذاب داده می شوند. آتشی که در برزخ ستمگران را با آن عذاب می دهند  ذره ای از آتش و عذاب اصلی است که در قیامت منتظر این قوم و امثال آن ها خواهد بود.

وی با اشاره به مجاهدت های حجت الاسلام حاتم پور در زمان حیات گفت: ایشان علاقه شدیدی به تدریس و کسب علم داشت و تا لحظه آخر نیز هیچگاه علاقه اش از یادگیری مطالبی دینی کم نشد.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: در موضوعات مختلف هنگامی که طلبه ای احساس ضعف می کرد تا از بین بردن آن ضعف دست از تلاش بر نمی داشت و همیشه در کنار طلاب و یاور آنها بود.

وی ضمن تشکر از آیت الله طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان و آیت الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان به دلیل برگزاری مراسم یادبود حجت الاسلام حاتم پور، تصریح کرد: این نکته را نباید فراموش کنیم که با از دست دادن عالمی فقیه، در اسلام حفرهای ایجاد میشود که هیچ چیزی نمیتواند جای آن را پر کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha