جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انجمن شرعی شیعیان کشمیر کے اہتمام سے مرکزی امام باڑہ بڈگام میں باقر ؑالعلوم تعلیمی کانفرنس کا انعقاد

حوزه/ به همت انجمن شرعی شیعیان جامو و کشمیر هند، کنفرانسی درباره شخصیت امام محمدباقر علیه السلام در حسینیه مرکزی این منطقه برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت انجمن شرعی شیعیان جامو و کشمیر هند، کنفرانسی درباره شخصیت امام محمد باقر علیه السلام در حسینیه مرکزی این منطقه برگزار شد.

سخنرانان در تشریح دستاوردهای علمی حضرت امام محمد باقر ابراز داشتند: همه ائمه معصومین علیهم السلام در علم و حکمت برابر هستند، اما فرصتی برای اکثر ائمه برای تعالیم اسلامی و گسترش دستاوردهای فکری نبود. حضرت امام محمد باقر تنها فردی از ائمه اطهار (ع) است که فرصت اندکی برای تربیت شاگردان، تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی پیدا کرد. آن حضرت در این مدت کوتاه چنان نهرهای علم و حکمت را جاری ساخت که تشنگان علم همچنان از آن سیراب می شوند و تا ابد سیراب خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی صفوی رئیس انجمن شرعی شیعیان جامو و کشمیر هند نیز ضمن تشریح اهداف این کنفرانس گفت: عظمت علمی و خدمات حضرت امام محمد باقر کوچکترین فصل تاریخ اسلام است. بارزترین وجه شخصیت امام، خدمات علمی آن حضرت است. عظمت علمی ایشان بر جهان اسلام پوشیده نیست، شخص پیامبر اکرم با دادن لقب باقر العلوم به امام محمد باقر(ع)، عظمت علمی ایشان را بیان کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha