جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش بین المللی «سیرت نبوی» در جامو برگزار شد

حوزه/ همایش بین المللی یک روزه «سیرت نبوی» به مناسبت هفته وحدت در جامو برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از greaterkashmir، همایش بین المللی «سیرت نبوی» در کشمیر و جامو برگزار شد. همایش بین المللی یک‌ روزه «سیرت نبوی» به مناسبت هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص)، توسط «فدراسیون شیعیان جامو» و با همکاری «انجمن دانشجویان مسلمان لاداخ در جامو»، دیروز در مجتمع کربلا در جامو برگزار شد.

در این همایش، تنی چند از روحانیان دینی از سوی جمهوری اسلامی ایران از جمله حجت الاسلام والمسلمین علی زاده موسوی دبیر مهمان این همایش میان‌ادیانی حضور داشتند؛ به علاوه برخی شخصیت‌های برجسته ادیان دیگر از جمله سوآمی سرانگ، فعال حقوق بشر هند در امور بین المللی، صلح جهانی و ادیان نیز مهمان این همایش بود.

این گردهمایی به صورت دو جلسه متوالی برگزار شد و سخنران نشست نخست، سید فاروق احمد اندرابی، وزیر حج و اوقاف کشمیر و جلسه دوم توسط سید روح الله بیگم اداره شد.

وزیر حج و اوقاف طی سخنانی در این مراسم بر اهمیت آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) تأکید و به زندگی پرفراز و نشیب و پربار ایشان اشاره کرد.

وی با تأکید بر اهمیت صلح و همبستگی میان ادیانی و داشتن جامعه‌ای منسجم و به دور از تفرقه، چنین جامعه‌ای را از ارکان مهم اسلام دانست.

وی از حاضران خواست که پیرو آموزه‌های حضرت محمد (ص) بوده و دانش ادیان مختلف را بیاموزند چراکه تمامی ادیان حامی صلح و همدلی هستند.

سید فاروق، برگزارکنندگان همایش را شایسته قدردانی دانست و آنان را به برپایی همایش‌ها و نشست‌های مشابه در آینده تشویق کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha