شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
​راهپیمایی «همبستگی با مردم مظلوم فلسطین» در نیجریه برگزار شد

حوزه/ راهپیمایی «همبستگی با مردم فلسطین» با بیش از ۲ هزار نفر از مردم و فعالان مسلمان روز جمعه در شهر لاگوس نیجریه برگزار شد و شرکت کنندگان همبستگی‌شان را با تمامی مردم مظلوم جهان از جمله اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار و مسلمانان کشمیر نشان دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، بیش از 2هزار  نفر از مردم و فعالان مسلمان روز جمعه برای ابراز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار و مسلمانان کشمیر در شهر لاگوس، بزرگترین شهر نیجریه به‌ خیابان‌ها ریختند.

راهپیمایی«همبستگی با مسجدالاقصی» با حضور بسیاری از روشنفکران مسلمان و رهبران مذهبی بانفوذ برپا شد که بسیاری از آنان از نهاد‌های جهانی خواستند نسبت به آزار و اذیت و شکنجه مردم بی‌گناه در سراسر جهان به‌ویژه فلسطینیان واکنش نشان دهند.

وحید اتویبی، سرپرست بنیاد بین المللی «بیداری مسلمان»، در این راهپیمایی گفت: فلسطینیان و اقلیت‌های مسلمان در سراسر جهان در معرض شکنجه و آزار و اذیت قرار دارند و شاهد حوادث هولناکی از پاک‌سازی قومیتی و نسل کشی در میانمار نیز هستیم.

وی در ادامه گفت: دورویی جهان تا حدی پیش رفته که آنها برای جداسازی سودان جنوبی از سودان رفراندوم برگزار می‌کنند اما هنوز حاضر نیستند به مردم کشمیر اجازه دهند در تعیین سرنوشت خودشان تصمیم‌گیرنده باشند. این در حالی است که دولت هندوستان به شیوه‌های مختلف سعی دارد مردم کشمیر را از این حق مسلم محروم سازد.

آتویبی، در ادامه از مؤسسات آموزشی و دانشگاهی در انگلستان که به عناصر صهیونیست اجازه برگزاری جشن سالگرد اعلامیه ننگین بالفور را در محوطه دانشگاه‌ها داده‌اند، به شدت انتقاد کرده و این روز را وحشتناک‌ترین رویداد در تاریخ بشر عنوان کرد.

اسماعیل بوساریا، یکی از روحانیون ارشد، نیز در این تجمع از رهبران جهان و سازمان ملل خواست به اجتماعات مظلوم و ستمدیده در جهان واکنش نشان دهند. بوساریا، با عنوان «عدالت انتخابی؛ تاریخچه، مناسبت و اهمیت مبارزه فلسطینی» اقدام به سخنرانی کرده و حمایت خود را از اقلیت‌ها در نماز جمعه اعلام کرد.

​راهپیمایی «همبستگی با مردم مظلوم فلسطین» در نیجریه

​راهپیمایی «همبستگی با مردم مظلوم فلسطین» در نیجریه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha