سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
پایتخت شدن «بیت المقدس» برای اسرائیل جنگ آمریکا علیه مسلمانان جهان

حوزه/ مفتی اعظم فلسطین درباره به رسمیت شناختن بیت المقدس، به عنوان پایتخت اسرائیل به مقامات آمریکایی هشدار داد و این اقدام را عامل بی‌ثباتی، و فاجعه و اعلام جنگ علیه مسلمانان جهان اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد حسین مفتی اعظم فلسطین درباره به رسمیت شناخت بیت المقدس، «اورشلیم» به عنوان پایتخت اسرائیل به آمریکا هشدار داد و این اقدام را اعلام جنگ علیه تمامی مسلمانان جهان اعلام کرد.

شیخ محمد حسین روز گذشته به دولت آمریکا در خصوص تعیین اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل هشدار داد و گفت: اگر آمریکا دست به چنین کاری بزند، این اقدام نه تنها حمله مستقیم علیه فلسطینیان، بلکه علیه تمامی مسلمانان در سرتاسر دنیا محسوب می‌شود.

وی گفت: تغییر سفارت آمریکا به اورشلیم غیرقانونی و علیه قوانین بین المللی خواهد بود؛ چرا که بیت المقدس یک «سرزمین اشغالی» است و این اقدام کمکی به صلح و امنیت در منطقه نخواهد کرد بلکه در عوض بی‌ثباتی، جنگ و فاجعه به بار می‌آورد.

او تاکید کرد: اعراب فلسطین و تمامی مسلمانان جهان بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل نخواهند پذیرفت و از هیچ اقدامی برای ممانعت از این کار فروگذار نخواهند کرد.

در حالی که خبرگزاری‌های غربی گفته‌اند، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه این هفته اورشلیم/بیت‌المقدس را به عنوان «پایتخت اسرائیل» به رسمیت خواهد شناخت، مقامات فلسطینی آن را یک «تغییر خطرناک» در سیاست آمریکا دانسته و به واشینگتن «هشدار» داده و آن را «بازی با آتش» نامیدند.

دولت ترامپ در روزهای آینده تصمیم می‌گیرد که سفارتخانه آمریکا در اسرائیل از شهر تل‌آویو به فعالیت ادامه دهد یا به بیت‌المقدس منتقل شود.

اما گزارش‌های متعددی می‌گوید که ترامپ دستورالعملی را تمدید خواهد کرد که بر اساس آن، سفارت آمریکا برای شش ماه دیگر نیز در تل‌آویو باقی خواهد ماند، اما اورشلیم را رسماً «پایتخت اسرائیل» اعلام خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha