سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
جهان

حوزه/ روزنامه مسیحی لاکروآ در فرانسه اعلام کرد: در سال ۲۰۶۰ تعداد مسلمانان در جهان از مرز ۳ میلیارد نفر فراتر خواهد رفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»‌،  فرانسه در بین کشورهای اروپایی مهم ترین جامعه مسلمانان اروپا را دارا است که شروع و خاتمه مراسم حج باعث می شود موضوع اسلام و مسلمانان در این کشور مورد توجه رسانه ها قرار گیرد. روزنامه مسیحی لاکروآ نیز در همین ارتباط مقالات متعددی در خصوص اسلام در جهان و مناسک حج منتشر کرد. در یکی از مقالات این روزنامه آماری از افزایش جمعیت مسلمانان در جهان ارائه داده و می نویسد: در سال 2060 تعداد مسلمانان در جهان از مرز 3 میلیارد نفر فراتر خواهد رفت.

این روزنامه به نقل از شبکه رادیویی "آر ت ال" فرانسه به تحقیقی اشاره دارد که توسط موسسه آمریکایی Pew Center صورت گرفته که بر اساس آن شمار مسلمانان تا سال 2060 به سه میلیارد نفر خواهد رسید. این در حالی است که تعداد مسلمانان در جهان در سال 2010 حدود 6/1 میلیارد نفر بوده است و به همین دلیل اسلام پس از مسیحیت دومین دین مهم در جهان محسوب می گردد.

در ادامه همین مقاله آمده است: بیش از دو سوم مسلمانان(62 درصد) در منطقه آسیا اقیانوسیه زندگی می کنند. با این حال منطقه خاور میانه و شمال آفریقا با 93 درصد تراکم و 341 میلیون مسلمان از بیش ترین تمرکز مسلمانان در مقایسه با سایر مناطق جهان برخوردار است. این نسبت در افریقای سیاه 30 درصد و در آسیا و اقیانوسیه 24 درصد است و بالاخره آن که مسلمانان در 49 کشور جهان اکثریت جمعیت را تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha