جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یورش پلیس به مرکز زهرا فرانسه

حوزه/ در یورش ۲۰۰ نیرو پلیس ویژه فرانسه به مرکز اسلامی زهرا تعداد ۱۱ نفر از کارمندان و ۲ نفر از مسئولان این مرکز به اتهام ارتباط با گروه های تروریستی بازداشت شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  francebleu ساعت 6 سحرگاه امروز 200 نیروی پلیس BRI موسوم به (پلیس مبارزه با نقض امنیت) به ساختمان مرکزی «مرکز زهرا» فرانسه واقع در شهر گراند سنت، در شهرستان نُوِر در ناحیه ساحل شمالی این کشور، یورش بردند.

در این حادثه تعداد 11 نفر از کارمندان و نیرو های خدماتی این مرکز فرهنگی توسط نیروهای پلیس دستگیر شده و به بازداشتگاه موقتی واقع در شمال این کشور منتقل شدند.

پلیس محلی همچنین بدون ارائه حکم قضایی ضمن بازرسی کامل از بخش های مختلف این مرکز، خانه مسکونی 12 تن از کارمندان را که در نزدیکی محل مرکز فرهنگی قرار داشت، مورد تفتیش قرار دادند.

فرمانده عملیات بدون ارائه هیچ مدرکی مدعی شد طی ماه ها بررسی و جستجو در مورد یک تیم تروریستی اخیرا متوجه شدیم که اعضای این تیم افراطی با برخی از مسئولان اصلی «مرکز زهرا» فرانسه به طور مستقیم در ارتباط هستند.

لازم به ذکر است طی یورش پلیس فرانسه به این مرکز فرهنگی، به جز 11 نفر دستگیر شده، دو نفر از مدیران اصلی این مجموعه نیز بازداشت شدند که اخباری از وضعیت آنها در دسترس نیست.

رئیس پلیس فرانسه اعلام کرد: این عملیات کاملا به منظور پاکسازی تروریستی منطقه بوده و هیچ‌گونه جنبه حزبی یا جناحی ندارد.

وی مدعی شد مسئولین این مرکز فرهنگی از مدت ها قبل تحت مراقبت قرار داشته اند و اطلاعاتی مبنی بر رابطه آنها با بعضی از تشکل های افراطی در دست داریم .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha