جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ ابراهیم زکزاکی

حوزه/ سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه، به مناسبت هفتصدمین روز بازداشت غیرقانونی شیخ ابراهیم زاکزاکی رهبر شیعیان، اعلام کرد که جنبش قصد دارد از بوهاری و فرماندار کادونا به دیوان بین المللی کیفری لاهه به سبب نسل کشی شیعیان شکایت کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از guardian، جنبش اسلامی نیجریه با انتشار بیانیه‌ای در هفتصدمین روز بازداشت غیرقانونی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور به همراه همسرش اعلام کرد از محمد بوهاری رئیس جمهور نیجریه و ناصر الرئوفی فرماندار ایالت کادونا به دیوان بین المللی کیفری لاهه به سبب نسل کشی شیعیان شکایت خواهد کرد.

این جنبش اعلام کرد: اکنون 700 روز از بازداشت رهبر معنوی جنبش، شیخ ابراهیم زکزاکی می‌گذرد با وجود اینکه دادگاه عالی نیجریه حکم به آزادی ایشان داده بود.

در بیانیه‌ای که روز گذشته ابراهیم موسی سخنگوی این جنبش منتشر کرده آمده: آشکار است که بوهاری یک دولت فاشیست را اداره می‌کند و آن‌ها بدون توجه به قانون و مقررات دست به کشتار وسیع و بازداشت بی‌وقفه و بی‌دلیل شیعیان می‌زنند.

عاملان نسل کشی شیعیان مجازات نشدند

وی گفت: تا به امروز دولت بوهاری هیچ شخصی را به جرم جنایات وحشتناکی که علیه شیعیان در نیجریه رخ داده دستگیر نکرده و این نشان می‌دهد آن‌ها هیچ تمایلی به مجازات عاملان نسل کشی شیعیان ندارند. دولت نیجریه تنها به محافظت بیشتر از جنایتکاران و آزاد گذاشتن آن‌ها برای ارتکاب جنایات بیشتر اقدام می‌کند.

ما آماده‌ایم تا تمامی راه‌های قانونی ضروری را برای جبران خسارات وارده در پیش بگیریم و در صحنه بین المللی از دیوان بین المللی کیفری در لاهه می‌خواهیم محمد بوهاری رئیس جمهور نیجریه، نصیر الرئوفی فرماندار کادونا، ژنرال یوسف براتی فرمانده ارتش و دیگر کسانی که در فاجعه زاریا و کشتار و نسل کشی شیعیان دست داشته‌اند را مورد محاکمه قرار دهد.

موسی در ادامه گفت: اکنون 700 روز از بازداشت غیرقانونی رهبرمان شیخ ابراهیم زاکزاکی، همسرش و صدها تن دیگر از اعضای جنبش اسلامی نیجریه می‌گذرد و ما همچنان از آن آخر هفته خونین در 12 دسامبر 2015 تاکنون منتظر اجرای عدالت هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha