شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کنوانسیون«جوان سازی خانواده‌های معاصر مسلمان» در نیجریه برگزار می‌شود

حوزه/ سومین کنوانسیون اسلامی با عنوان «جوان سازی خانواده‌های معاصر مسلمان» با هدف اسلامی سازی خانواده‌های مسلمان و رسیدگی به مشکلات خانوادگی به ویژه ازدواج در میان جوانان توسط گروه امت نخست واقع در شهر «ابوجا» برپا شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از dailytrust، سومین کنوانسیون اسلامی در نیجریه امروز آغاز به کار کرد. این همایش اسلامی با هدف «جوان سازی خانواده‌های معاصر مسلمان» توسط گروه امت نخست واقع در شهر «ابوجا» در نیجریه برپا شد.

استاد ابوبکر صادق محمد رئیس این گروه اسلامی در این همای گفت: این سازمان در راه اندازی کنوانسیون‌های اسلامی، کمک‌رسانی پزشکی رایگان، ارائه کمک هزینه‌های تحصیلی به کودکان یتیم و غیره فعالیت دارد.

به گفته وی موضوع همایش امسال یعنی «جوان‌سازی خانواده‌های معاصر مسلمان» به هدف رسیدگی به مشکلات خانوادگی مسلمانان، اسلامی سازی خانواده‌های مسلمان در امور مختلف به ویژه ازدواج در میان نسل جوان و تشکیل خانواده، برپایه آیات قرآن و آموزه‌های پیامبر اسلام (ص) است.

صادق محمد در ادامه گفت: این کنوانسیون دو روزه از ساعت 9 صبح روز شنبه 2 دسامبر آغاز به خواهد کرد. در ادامه جلسات مربوط به روز دوم این همایش برای یکشنبه 3 دسامبر در مرکز همایش‌های بین المللی ابوجا برنامه‌ریزی شده است.

به گفته این مقام رسمی این کنوانسیون قرار است در راستای گفتمان صلح و وحدت که آموزه‌های بنیادین دین اسلام هستند برگزار شود. وی در ادامه به نسل جوان مسلمان در کشور نیجریه توصیه کرد که از شرکت در فعالیت‌های غیرقانونی و مضر مانند مصرف مواد مخدر خودداری کرده و در جامعه چندفرهنگی و چندمذهبی این کشور با مسالمت و مدارا با یکدیگر رابطه برقرار کنند.

لازم به ذکر است: برخی شخصیت‌های مختلف اسلامی در کشور نیجریه نیز در این همایش دو روزه حضور داشته و در رابطه با موضوعات مرتبط با همایش به صحبت می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha