پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رهبر حزب حریت از «سیاست انگلیسی» دولت هند در مدارس انتقاد کرد

حوزه/ سیدعلی شاه گیلانی، طی بیانیه‌ای با انتقاد شدید از دولت هندوستان در شیوه آموزشی جدید در مدارس و دور کردن دانش آموزان از دین و فرهنگ آنها، این شیوه را یک سیاست انگلیسی خطاب کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از greaterkashmir، سیدعلی شاه گیلانی، رهبر حزب حرّیت در کشمیر، به شیوه اداره مدارس توسط دولت هندوستان انتقاد کرد و آن را یک «شیوه انگلیسی» خطاب کرد.

این رهبر حزب حریت، با ابراز نگرانی شدید درباره گزارش‌های رسیده مربوط به شیوه‌های آموزشی جدید در مدارس، اظهار داشت: سیستم آموزشی دولت هند، دانش آموزان را بی‌تفاوت به دین و فرهنگ بار می‌آورد.

وی با اشاره به وخامت اوضاع به ویژه در مناطق کوپوارا و بارامولا در جامو و کشمیر، طی بیانیه‌ای از والدین خواست از فرستادن فرزندانشان به این مؤسسات آموزشی خودداری کنند.

گیلانی، گفت: ما نسل بعدی را به خاطر منافع مادی از دست می‌دهیم. والدین باید مراقب باشند و برای آینده فرزندانشان احتیاط کنند. در حالی که می‌بینیم این مؤسسات آموزشی، چه سیستمی را برای تربیت و آموزش فرزندانمان وارد کرده‌اند، نباید آنها را به این مؤسسات بفرستیم و آموزش نسل جوان مسلمان را به مؤسسات شناخته شده و برجسته بسپاریم.

وی همچنین نگرانی عمیقی درباره تحصیلات ارائه شده توسط مؤسسات آموزشی تحت سلطه ارتش ابراز کرده و گفت: ملتی که برای آزادی می‌جنگد، هرگز نباید نیروهای ارتشی هندی را متولی نسل‌های آینده خود کند. این مدارس در واقع بخشی از سیاست‌های طولانی مدت آنها برای تقویت قدرت‌شان است. آنها از نظر روان‌شناسی، نسل جدید ما را آموزش داده و به اهداف‌شان می‌رسند. آنها به‌طور مشخص در طرز فکر جوانان ما اثر می‌گذارند. اسلام و اصول دینی برای ما اهمیت دارند و شیوه آموزشی در این مدارس، کاملاً مخالف اصول دینی ماست.

گیلانی، در پایان گفت: مقامات هندی از سیاست انگلیسی تقلید می‌کنند تا نسل جوان را آن‌گونه که می‌خواهند در سایه تاثیر و نفوذ خود قرار دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha