جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هجدهمین دوره مسابقات قرآن كريم هند

حوزه/ هجدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن كريم هند، ۱۰ آذرماه با شركت ۱۵۷ تن از ۱۶ ایالت هند به همت رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو، آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هجدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن كريم هند، 10 آذرماه با شركت 157 تن از 16 ایالت هند به همت رایزنی فرهنگی جمهوري اسلامي ایران و با همکاری مرکز بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل سالن اجتماعات خانه فرهنگ كشورمان در دهلي‌نو، آغاز به کار کرد.

علی دهگاهی، رایزن فرهنگی ايران در دهلی‌نو در سخنراني خود، به تشریح اهداف و مشخصات برنامه و تاریخچه هفته وحدت و اقدامات جمهوري اسلامي ایران در این زمینه پرداخت.

وي با مرور اوضاع سیاسی جهان اسلام بویژه بعد از وقوع انقلاب اسلامی ایران، به اقدام بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) مبنی بر نامگذاری 12 تا 17 ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت، اشاره کرد.

دهگاهی ادامه داد: شخصیت پيامبر اسلام (ص) و قرآن کریم دو عامل و عنصر وحدت مسلمانان جهان است و این مسابقات نیز با تأسی به این دو رکن، تلاش و گامی در این جهت به شمار می‌رود.

وی همچنين، افزود: پیامبران الهی هر یک معجزه‌ای داشتند و قرآن کریم معجزه جاودانه پیامبر اسلام (ص) است که پیام‌های آن از چندین جهت اهمیت دارند؛ از جمله جهان شمول است و برای همه اقوام پیام آور زندگی از طرفی پیام‌های آن برای همه دوران‌هاست.

در ادامه، سید حمید هروی و مهدی حسنی از ایران و محمد نصیر الدین منشاوی از هند مطالبی را در مورد آیین‌نامه مسابقه و نحوه امتیازدهی بیان کردند.

سید حمید هروی و مهدی حسنی از ايران، محمد نصیر الدین منشاوی، از شهر حیدرآباد هند و محمد عمران، از بمبئی داوري اين دوره از مسابقات سه روزه را به عهده دارند.

پس از برگزاري اين مسابقه، برگزيدگان به مسابقات بین‌المللی قرآن که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه ایران در بهار 1397 برگزار می‌شود به جمهوری اسلامی ایران اعزام خواهند شد.

خاطرنشان می شود: آيين اختتامیه مسابقات مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن كريم هند، 12 آذرماه با حضور و سخنرانی مسئولین و شخصیت‌های علمی و مذهبی ایرانی و هندی برگزار مي‌شود و به نفرات برتر جوايزي به رسم يادبود اعطاء خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha