پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه علمیه خواهران صومعه سرا

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه صومعه‌سرا گفت: امام‌ حسن‌عسکری(ع) تبیین‌گر شرایط عصر غیبت امام‌ زمان(عج) بودند و با وجود این که در میان ائمه علیهم‌السلام کمترین دوران امامت را داشتند و هیچ امامی به‌اندازه ایشان تحت‌نظر و در محاصره نبودند، اما جامعه و شیعیان را برای عصر غیبت آماده کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در گیلان، خانم مریم رجبی معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه صومعه‌سرا ، شامگاه چهارشنبه در مراسم سوگواری شهادت امام‌حسن‌عسکری علیه‌السلام در این مدرسه، گفت: امام‌ عسکری(ع) تبیین‌گر شرایط عصر غیبت امام‌ زمان(عج) بودند و با وجود این که در میان ائمه علیهم‌السلام کمترین دوران امامت را داشتند و هیچ امامی به‌اندازه ایشان تحت‌نظر و در محاصره نبودند، اما جامعه و شیعیان را برای عصر غیبت آماده کرند.

وی در ادامه افزود: حیات عبادی امام‌حسن‌عسکری سلام الله علیه بی‌نظیر است، به‌همین دلیل تمام سختی‌هایی که در زندان وجود داشت به‌دلیل رفتار و عملکرد عبادی ایشان موجب شد که حتی زندان‌بانان حضرت نیز به‌ ایشان ملحق شوند.

رجبی ادامه داد: با اینکه امام‌حسن‌عسکری علیه‌السلام در محاصره کامل دشمن بود، اما در عین حال دوران امامت ایشان اوج عظمت شیعه بود تا جایی‌ که در همان فضای سخت محاصره توانستند حدود ۲۰۰ شاگرد تربیت کنند که این نشان‌دهنده برجسته بودن حیات علمی ایشان است.

وی در پایان افزود: از مهم‌ترین اقدامات امام‌حسن‌عسکری علیه السلام تبیین جایگاه امام بعد از خویش بود؛ معرفی امام دوازدهم به مردم و حراست از جانشان در برابر دشمنان، آماده کردن مردم برای دوران غیبت، معرفی شیعه واقعی از منظر اهل‌بیت‌علیهم‌السلام و مبارزه با افکار انحرافی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha