پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سیفی

حوزه/یک کارگردان گفت: در سینما کودک یک اصل مهم وجود دارد آنهم اینکه موضوعات دینی و اخلاقی می‌بایست به شکلی فانتزی روایت شود.

حجت‌الله سیفی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون سینما کودک اظهار کرد: ما در این حوزه آنگونه که باید موفق عمل نکرده‌ایم، البته در دهه ابتدایی انقلاب، همزمان با شکل گیری بنیاد سینمایی فارابی سینمای کودک اوجی مقطعی گرفت، اما در ادامه این روند متوقف شد! در همین رابطه باید این نکته را متذکر شوم، اگر بخواهیم سینمای کودک را با قبل انقلاب مقایسه کنیم باید بگویم که پیشرفت چشمگیر بوده است.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی در عالم واقع، ما فیلم کودک نداشتیم زیرا اکثر تولیدات به آثار فیلم فارسی خلاصه شده بود اما اگر قیاسمان اهدافی باشد که انقلاب برایمان مشخص کرده باشیم باید گفت که در بخش‌هایی چون سینما و تئاتر کودک، نتوانستیم به انتظارات پاسخ گوییم دلیل این امر هم به عدم مدیریت صحیح سیاست‌گذاران در این رابطه مربوط می‌شود.

این کارگردان بیان کرد: برای اینکه بتوان فیلم دینی خوب برای کودکان ساخت باید در ابتدا درست داستان گفتن را آموخت چون کودک جذب کارهایی می‌شود که داستان‌گویی را به شکلی درست انجام دهد. برای رسیدن به خواسته هم در وهله اول باید زبان سخن گفتن با کودکان را بلد باشیم. در کار کودک حرف دینی زدن نباید شکلی نصیحت‌گونه داشته باشد بلکه بیان فانتزی موضوعات، راهکاری خود در این راستا است.

سیفی تأکید کرد: سرمایه گذاری روی فیلم کودک یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است چون مخاطبی که در این ژانر پرورش می‌باید در آینده، مخاطب اصلی سینما را شکل می‌دهد برای همین هر موضوعی که در کودکی به بچه‌ها آموزش دهیم نتیجه آن را در بزرگسالی درو خواهیم کرد. برای بهتر شدن وضعیت پیشنهادم این است کانون پرورش فکری همانند سال‌های ابتدای انقلاب در حوزه فیلمسازی کودک بیشتر فعال شود.

وی در انتها تصریح کرد: نکته دیگری که سبب رونق سینما کودک خواهد شد حمایت از این شکل سینماست. متاسفانه این اتفاق در کشورمان به شکل درستی رخ نمی‌دهد و فیلمسازان کودک عموماً مورد توجه نیستند. برای مثال خودم را مثال می‌زنم که آثار متعددی در این ژانر تولید کرده‌ام اما سالهاست نمی‌توانم به دلیل عدم حمایت‌های لازم، کار کنم!

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha