شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه حضرت رقیه (س) برازجان

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، «لولا» در آیه ۱۲۲ سوره توبه را «لولای» توبیخی دانست و گفت: در این آیه خداوند افراد صالح را توبیخ می‌کند که چرا برای تفقه در دین تلاش نمی‌کنند و لذا برای همین است که طلبگی را سربازی خاص امام زمان(عج) می‌نامند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر امروز در مراسم تکریم مدیر سابق و معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان با تقدیر و تشکر از زحمات صورت گرفته، با اشاره به روایتی از امام رضا(ع)، اظهار داشت: حضرت فرمودند، خداوند رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند.

وی افزود: امر اهل بیت(ع) تنها احکام نیست، بلکه لازم است تا شرایط برای حکومت جهانی اهل بیت(ع) فراهم شود.

حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید بر اینکه رسالت اصلی حوزه‌های علمیه، احیاء امر اهل بیت(ع) است، گفت: راه تحقق این امر، در دو مرحله تعریف می‌شود، که ابتدا فرد علوم را فرا می‌گیرد و بعد به دیگران تعلیم می‌دهد، به بیان دیگر مرحله دانش آموختگی و فارغ التحصیلی است که علوم اهل بیت(ع) را باید یاد بگیرد و در مرحله بعد لازم است این علوم را به دیگران یاد دهد.

وی با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره توبه که مسلمانان و جهادی‌ها را توبیخ می‌کند، یادآور شد: در این آیه، خداوند به کسانی که اهل کار جهادی هستند تذکر می‌دهد و آنها را توبیخ می‌کند که چرا عده‌ای نمی‌آیند نزد پیامبر تلمذ کنند و تفقه در دین داشته باشند، تا موقع برگشت به قوم خودشان، آنها را انذار کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر با بیان اینکه همه به پیامبر(ص) دسترسی نداشتند، مطرح کرد: این مسئله‌ای بود که خیلی از مسلمانان و افراد خوب و حتی جهادی از آن غفلت کردند.

حجت الاسلام اسماعیلی «لولا» در این آیه «لولای» توبیخی است، گفت: در این آیه خداوند افراد صالح را توبیخ می‌کند که چرا برای تفقه در دین تلاش نمی‌کنند و برای همین است که طلبگی را سربازی خاص امام زمان(عج) می‌نامند.

وی یادآور شد: همه سربازان و جهادگران اسلام به نوعی سرباز امام زمان(عج) هستند، ولی این موضوع رواج پیدا کرده است که طلبگی سربازی خاص امام زمان(عج) است.

استاد حوزه علمیه بوشهر خاطر نشان کرد: حوزه علمیه‌ای که پیامبر(ص) فرمودند و آنرا تاسیس کردند، بعد از ایشان دچار تعطیلی شد و معاویه حوزه علوم دینی را اداره کرد که نتیجه‌ آن بعد از گذشت حدود پنجاه سال در صحرای کربلا و به شهادت رساندن نوه پیامبر به نمایش درآمد.

وی گفت: در آن جامعه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اگر صدها حسین بن علی هم بود، باز هم به شهادت می‌رسیدند، چرا که آن جامعه دیگر کشش و ظرفیت و همچنین معرفت نداشت و اگر به چرایی این موضوع بپردازیم، به این نتیجه خواهیم رسید که در آن ایام حوزه‌های علمیه واقعی از بین رفت.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی و مدیریت امور جامعه به دست حوزه‌های علمیه است، یادآور شد: عقب ماندن ما از قافله علم و بروز نبودن و عدم تحول ما در جامعه، باعث عقب ماندگی از سیر تحولات می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات ۱۰ ساله خانم کیان قائد تقدیر و خانم اکرم غیب الهی بعنوان مدیر جدید مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha