یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / گردهمایی معاونین تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور در همدان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه همدان گفت: مهم ترین وظیفه امروز منتظران، آن است که باید منتظر خوبی برای حضرت مهدی(عج) باشیم و شرایط و بستر را برای ظهور فراهم کنیم.

حجت الاسلام سید محمد رضا ملیحی معاون تهذیب حوزه علمیه همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با بیان اینکه در دوران غیبت امام زمان(عج) وظایف متعددی بر عهده جامعه منتظر است، اظهار داشت: مهم ترین وظیفه امروز ما، آن است که منتظر خوبی برای حضرت مهدی(عج) باشیم و شرایط و بستر را برای ظهور فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه معنای منتظر این نیست که صرفا دست روی دست قرار دهیم و منتظر بمانیم، گفت: زمانی که انسان مهمان ارزشمند و عزیزی دارد، سعی می‌کند تا از لحظه لحظه ساعت انتظار کشیدن برای مهمان خود نهایت استفاده را ببرد و خود را برای مواجهه با مهمان آمده کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان افزود: امروز ما وظیفه داریم تا با تمام وجود منتظر حضرت ولی‌عصر(عج) باشیم و از تمام لحظه‌ها برای آمدن این مهمان عزیز استفاده کنیم.

وی با توجه به شرایط فعلی و وجود فتنه‌های مختلف علیه اسلام و تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان، خاطر نشان کرد: در یکی از توقیع‌ها و نامه‌های امام زمان(عج) به شیخ مفید آمده است که، شیعیانی مورد دعای حضرت هستند که می‌توانند اجتماع قلوب داشته باشند، اختلافات را با یکدیگر کنار بگذارند و دل‌های خود را همانند نخ تسبیحی که دانه‌های تسبیح را کنار هم گردآوری می‌کند، همرنگ کنند.

حجت الاسلام ملیحی خاطر نشان کرد: در این توقیع شریف اشاره شده است که نتیجه آن وفای به عهد است، که اگر این عهد و پیمان مسئولین نسبت به مردم و از طرف همه رعایت شود، آن مبارکی ملاقات شامل حال همه ما خواهد شد و لذا لازم است تا برای تحقق وحدت در جامعه اسلامی قدم برداریم.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha