شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ ویژه برنامه تجدید بیعت با  امام زمان (ع) در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام صبوحی گفت: باید نیاز به منجی در مردم پیدا شود و آن‌ها برای رسیدن به مدینه فاضله و تمدن نوین اسلامی تغییر را از خود شروع کنند و تقویت ایمان مردم مقدمه ظهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمدرضا صبوحی امروز در مراسمی که به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی (عج) و تجدید بیعت با امام زمان (ع) در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه، در پاسخ به این سؤال که ظهور چه زمانی اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: با استناد به آیات قرآن کریم باید احساس نیاز به منجی در مردم ایجاد شود و تغییرات در این عالم هیچ اتفاقی بدون این که انسان ها در خود تغییرات را آغاز کنند، نخواهد افتاد و تغییر مردم در عصر ظهور برعهده رهبران دینی است.

وی افزود: امروز در جامعه وظیفه ما این است که مشکلات موجود در خانواده ها را احصا کرده و آن ها را حل کنیم و جامعه را برای ظهور امام عصر(عج) و تمدن نوین اسلامی آماده کنیم. پیاده روی اربعین نمونه کوچکی از جامعه مهدوی و تمدن اسلامی است که در آن از خودگذشتگی و نوع دوستی کاملا آشکار است.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: جامعه مهدوی جامعه ای است که مردم فقط به فکر خودشان نیستند، بلکه تک تک مردم جامعه برای تعالی همدیگر و کمک به هم نوعان خود همراه و هم عقیده هستند.

وی عنوان کرد: بهترین الگوی ما مسلمان ها در این عصر باید ائمه معصومین باشد و با تقویت اعتقاد و باورهای قلبی نسبت به امام عصر، خودمان را برای ظهور آماده کنیم و باید اعتقاد و باور به مهدویت در زندگی و رفتارهای ما نمود پیدا کند.

حجت الاسلام صبوحی بیان کرد: ارتقای اعتقادات مردم زمانی اتفاق می افتد که باورهای دینی آن ها ارتقا پیدا کند و لازمه آن معرفی الگوهای درست و صحیح است و این وظیفه ما طلاب و روحانیون است که با معرفی درست اهل بیت و ائمه معصومین راه را برای تقویت دین و ایمان مردم هموار کنیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha