یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بهمنی

حوزه / یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: متأسفانه در تولیدات نمایشی سینما و تلویزیونی آنگونه که لازم است به موضوع وحدت توجه نشده است.

حبیب‌الله بهمنی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: وحدت از آن دست موضوعاتی است که در سینما می‌توان به آن پرداخت؛ به‌ویژه در بحث قومیت‌ها و ادیان از هنر هفتم باید به عنوان ابزاری وحدت بخش استفاده کرد. برای رسیدن به این خواسته نیاز است تا بخش دولتی از کارهای اینچنینی حمایت ویژه کند.

وی افزود: اینکه بخواهیم سینما را تنها به عنوان ابزاری سرگرم کننده نگاه کنیم، ساده‌انگاری صرف است، چون در جهان امروز یکی از مهمترین ابزار تبلیغاتی سینماست. برای رسیدن به این خواسته نیز باید از سرمایه‌ گذاری لازم دریغ نورزیم چون نتایج آن انتظار می‌رود بسیار حائز توجه باشد.

این فیلمساز با بیان اینکه کارهای خوبی در بحث وحدت در سینمای ایران ساخته شده، تصریح کرد: با وجود اینکه فیلم‌های خوبی در این رابطه (وحدت) در سینمای ایران ساخته شده اما هنوز در این رابطه کم کار هستیم چون نهادهای دولتی چندان تمایلی برای این دست تولیدات نداشته و به نوعی آنها نیز متمایل به آثار گیشه پسند شده‌اند! در چنین وضعیتی دیگر نباید انتظار اتفاقات چشمگیری را داشت.

بهمنی تأکید کرد: با توجه به پراکندگی قومی و دینی در کشورمان، اهمیت وحدت بر کسی پوشیده نیست؛ به ویژه در شرایط فعلی این موضوع بسیار حائز اهمیت است. بنابراین به سازمان سینمایی و دیگر نهادهای مربوطه توصیه می‌کنم در این راستا از هیچگونه سرمایه گذاری دریغ نورزند. لازم به ذکر است موضوعاتی با محوریت وحدت انتظار می‌رود در عرصه بین‌المللی هم برایمان دست آوردهای خوبی به همراه داشته باشد.

وی در انتهای این گفت‌وگو بیان کرد: خداوند در قرآن کریم بارها روی موضوع وحدت تأکید داشته‌اند حتی اگر قصص انبیاء را بخوانید متوجه این موضوع خواهید شد. من به عنوان فیلمساز، طرح‌هایی در این رابطه دارم اما وقتی حمایتی صورت نمی‌گیرد چگونه باید انتظار کارهای خوبی را داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha