شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مهدی عالمی مهاجران

حوزه / امام جمعه مهاجران گفت: آنچه که در این حوادث بسیار قابل اهمیت است و مسئولان باید به آن توجه داشته باشند، سن کم‌ اغتشاشگران می‌باشد که نشانگر لزوم انجام فعالیت‌های فرهنگی و بصیرتی برای جوانان و نوجوانان دهه هشتادی است.

حجت الاسلام مهدی عالمی امام جمعه مهاجران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور توسط آشوبگران، اظهار داشت: آنچه که در این حوادث بسیار قابل اهمیت است و مسئولان باید به آن توجه داشته باشند، سن کم‌ اغتشاشگران می‌باشد که نشانگر لزوم انجام فعالیت‌های فرهنگی و بصیرتی برای جوانان و نوجوانان دهه هشتادی است.

وی افزود: در حدود ۳۰ مرکز فرهنگی در سراسر کشور، متولی بحث فرهنگ هستند و امروز این مجموعه‌ها باید نسبت به فعالیت خود و برنامه‌های صورت گرفته در گذشته تجدید نظر داشته باشند، که در غیر اینصورت با مشکلات و آسیب‌های جدی روبرو خواهیم شد.

حجت الاسلام عالمی با بیان اینکه برخی از رفتارهای انجام شده در اغتشاشات همانند بازی‌های کامپیوتری است، گفت: خیلی از حرکات این جوانان در آشوب‌ها ناشی از بازی‌ه‌ای کامپیوتری است که در کشورهای غربی طراحی شده‌اند، بنابراین ضروری است تا در عرصه طراحی و ساخت بازی‌های ایرانی اسلامی ورود کنیم و بتوانیم این بازی‌ها را در کشور و بین جوانان گسترش دهیم، البته باید کیفیت و جذابیت آن برای جوانان نیز مد نظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نقش خواص در بزنگاه‌ها و حوادث بسیار حساس است، مطرح کرد: در زمان پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) هر جا خواص، وظیفه خودشان را به نحو احسن انجام دادند، از امام و ولایت دفاع شد و هرجا خواص کوتاهی کردند، متأسفانه اسلام ضربه خورده است.

امام جمعه مهاجران تصریح کرد: در بحث جمهوری اسلامی نیز به همین نحو است، یعنی اگر بخواهیم خواص ما بصیرت داشته باشند، باید روی آنها برنامه ریزی داشته باشیم، نه اینکه بگذاریم دشمن بر روی فکر و عقیده آنها تاثیر بگذارد و به واسطه این افراد نقشه‌های خود را پیاده کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha