دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی اصغر دریایی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: قبل از اسلام زنان در جامعه بدوی اعراب آن زمان هیچ جایگاهی نداشتند، ولی با نبوت رسول خدا(ص) زنان به جایگاه واقعی و اصلی که خداوند برای آنان تعریف کرده است، رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، علی اصغر دریایی امروز در جشن میلاد رسول اکرم (ص) که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ به ما نشان می دهد که مردم کُرد بیشترین آسیب ها را از پهلوی اول؛ رضاخان قلدر دیدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: بارزترین جنایات رضاخان علیه مردم کردستان، تلاش دربار پهلوی برای کشف حجاب زنان کُرد بود که در این راه مقاومت های بسیاری از سوی مردم این دیار صورت گرفت.

دریایی اظهار کرد: امروز فعالان فرهنگی به نوعی نقش لیدرهای فرهنگی را دارند و می توانند نقش بسیار تعیین کننده در تبیین مبانی انقلاب و نظام داشته باشد و از رفتارهای هنجارشکنانه جلوگیری کنید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، حضرت محمد (ص) را فخر کائنات دانست و یادآور شد: میلاد رسول اکرم (ص) جانی دوباره به جهان بشریت داد و هویتی جدید از انسان تعریف کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با اشاره به اینکه جایگاه زنان با بعثت رسول اکرم (ص) ارتقاء یافت، تاکید کرد: قبل از اسلام زنان در جامعه بدوی اعراب آن زمان هیچ جایگاهی نداشتند، ولی با نبوت رسول خدا(ص) زنان به جایگاه واقعی و اصلی که خداوند برای آنان تعریف کرده است، رسیدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha