دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قریشی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: در فتنه اخیر عده ای با حرف شبکه‌های انگلیسی بیانیه صادر کردند اما وقتی به دین خدا اهانت شد و قرآن و مساجد را سوزاندند، آن‌ها سکوت کردند و با اینکه رهبر انقلاب فرمودند باید جبران کنند، هنوز خبری از آن‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در همایش «تجدید میثاق با قرآن کریم و پیامبر اسلام» که به مناسبت هفته وحدت در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در معرفی شخصیت پیامبر(ص) کوتاهی کرده ایم و باید فضائل و عظمت فکری و شعور پیامبر مقدس پیامبر را به مردم جهان گزارش کنیم.

وی افزود: حملات دشمن در جهت تخریب شخصیت پیامبر و دین اسلام ما را مجاب می‌کند بیش از گذشته رسول اکرم را به دنیا معرفی کنیم و در روایات راجع به شخصیت و اخلاق پیامبر توسط علمای شیعه و سنی مفصل پرداخته شده است که از جمله این است که نبی مکرم اسلام در میان مردم از همه حاکم‌تر و عادل تر بود.

امام جمعه ارومیه عنوان کرد: هیچ پیامبری مثل نبی اکرم(ص) اذیت نشد و در عصری که مردمان آن در جهالت محض بودند خداوند متعال حضرت محمد را مبعوث کرد و رسول مکرم اسلام از انسان های وحشی افرادی نظیر ابوذر تربیت کرد و این مسئله با صبر به دست آمد.

وی گفت: برای پیامبر(ص) خیلی سخت بود که ببیند مردم به زحمت می افتند و نسبت به مؤمنان رحیم و رئوف بود و وقتی می دیدید ابوجهل و ابوسفیان ایمان نمی آورند، کم مانده بود جانش را از دست بدهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: شیعه و سنی شجاعت امام علی علیه السلام را قبول دارند و آن را بیان کرده‌اند. حضرت در نهج البلاغه می‌فرماید اگر تمام عالم یک طرف باشد و من در مقابل و طرف دیگر ذره‌ای نمی ترسم و همین علی بن ابی طالب می فرماید زمانی که جنگ شعله می کشید و خوف و ترس ای همه جا حمله می کرد ما به پیامبر پناه می بردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: با وجود اینکه قرآن کریم تأکید دارد که سخن مفسدین را بدون تحقیق قبول نکنید، در فتنه اخیر عده ای با حرف شبکه‌های انگلیسی بیانیه صادر کردند، اما وقتی به دین خدا اهانت شد و قرآن و مساجد را سوزاندند، آن‌ها سکوت کردند و با اینکه رهبر انقلاب فرمودند؛ باید جبران کنند، هنوز خبری از آن‌ها نشده است.

وی بیان کرد: این مباحث مختص امروز نیست در زمان پیامبر هم وجود داشت که ماجرای افک نمونه آن است که عده ای یک چیز کوچک را علم می کرند و منافقین تلاش می‌کردند اوضاع را به دست بگیرند امروز هم دشمن همین برنامه ها را دنبال می کنند که علمای دین باید با بصیرت این مسائل را تبیین کنند.

امام جمعه ارومیه در پایان افزود: آمریکا با طرق مختلف خواسته به ایران ضربه بزند موفق نشده و هیمنه اش توسط جمهوری اسلامی شکسته شده است و امروز به فتنه دیگری به دنبال آشوب است و علما باید آن را تبیین کنند.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha