دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ بازدید سرپرست نهاد کتابخانه های استان قم از کتابخانه امام رضا(ع) پردیسان

حوزه/ سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم امروز با حضور در کتابخانه موقوفه حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) پردیسان واقع در مسجد امیر المومنین(ع) از این کتابخانه عمومی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهدی توکلیان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم امروز با حضور در کتابخانه موقوفه حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) پردیسان واقع در مسجد امیرالمومنین(ع) از این کتابخانه عمومی بازدید کرد.

حجت‌الاسلام غلمانی تولیت کتابخانه حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در این بازدید ضمن تشکر و قدردانی از حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم ضمن معرفی و ضرورت تشکیل این کتابخانه در منطقه پردیسان قم، خواستار توجه جدی مسئولان شهری و استانی به این کتابخانه موقوفه شدند.

وی در این دیدار در سخنانی به تبیین اهمیت وجود کتابخانه در شهرک پردیسان پرداخت و گفت:این کتابخانه تا بهمن ماه سال ۱۴۰۵ قرار داد دارد و از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب به صورت یکسره باز است و حتی در ایام کنکور نیز تا ساعت۱۲ شب باز بوده است.

تولیت کتابخانه موقوفه امام علی بن موسی‌الرضا (ع) بیان داشت: استقبال گسترده و شایسته جوانان به‌خصوص دانش‌آموزان کنکوری، دانشجویان و طلاب در همان ساعت‌های اولیه فعالیت کتابخانه، ظرفیت میز و صندلی‌های این کتابخانه تکمیل می‌شود که در این زمینه به‌شدت نیازمند مساعدت‌های مسئولین، مردم و خیرین محترم هستیم.

وی افزود: در این کتابخانه ۳۰هزار جلد کتاب داریم که ۱۵ هزار جلد آن نیز فهرست نویسی شده است.

تولیت کتابخانه موقوفه حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) خاطرنشان ساخت: کتابهای موجود در این کتابخانه و کلیه تجهیزات موجود در آن همه موقوفه هست و این کتابخانه کاملا عمومی است و متعلق به شخص خاصی نیست و همه اقشار از آن بهره مند می شوند.

توکلیان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم نیز در این دیدار در سخنانی گفت: نهاد کتابخانه های عمومی در کشور ما یک نهاد کاملا مردمی است که ۱۲ میلیون عضو دارد و از این تعداد حدود ۲ میلیون عضو کاملا فعال هستند.

وی افزود: پردیسان علی رغم ساخت و سازهای زیادی که در آن صورت گرفته است اما پیوست فرهنگی مناسب برای آن پیش بینی نشده است و مهم ترین بخش فرهنگی نیز کتابخانه های عمومی است که به تعداد کافی در این شهرک وجود ندارد.

خاطرنشان می شود: کتابخانه حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) اولین کتابخانه مشارکتی حوزه‌های علمیه در منطقه پردیسان می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha