شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا عبدالسلام کریمی

حوزه / مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه هدف دشمن فاصله میان مردم و مسئولان و مردم با مردم است، تصریح کرد: هیچ عقل سلیمی اغتشاش را قبول ندارد این امر سبب ضربه به امنیت کشور و مردم و بیت المال مسلمین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، امروز سه شنبه ۱۹مهر ماه در همایش استانی وحدت ضامن امنیت که در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: هفته وحدت را باید به طول سال تسری داد و در هفته وحدت خلاصه نشود.

وی افزود: خداوند متعال در هیچ جای قرآن بر مومنین منّت نگذاشته است اما در خصوص رسول الله بر سر مومنین منّت می گذارد و بالاترین نعمت خطاب می کند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اضافه کرد: ایمان واقعی بر انسان زمانی حاصل می شود که آمیخته به عمل باشد و برای حصول آن باید بیش از پیش شناخت نسبت پیامبر اسلام(ص) داشته باشیم.

کریمی با بیان اینکه اطاعت از پیامبر(ص) در زمره اطاعت از خدا است، تأکید کرد: رسول خدا(ص) را الگو در تمامی وجوه زندگی قرار دهیم.

وی افزود: پیامبران الهی همه خصوصیات منحصر به خود داشته مانند حضرت نوح (ع)که انسان را از غرق شدن در منجلاب گناه نجات داد، یا موسی(ع) در برابر دیکتاتور زمان ایستادگی کرد و عیسی(ع) که محبت و عشق را برای آدمی آورد و پیامبر اسلام(ص) جمع همه صفات انبیای الهی است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ادامه داد: قرآن کریم که معجزه جاوید و زنده پیامبر اسلام(ص) است و اولین آیات با «اقراء» است و آدمی را به قلم و دانش سفارش می کند.

کریمی ادامه داد: برخی در دنیا می خواهند اسلام را دین خشونت و شمشیر معرفی کنند، اما بدانند شمشیر اسلام برای دفاع از مظلوم در برابر ظالم است و بس برنده است.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی برآمده از مردم است و خدمت به مردم را بالاترین عبادات می داند مقبولیت خود را از مردم گرفته است.

مشاوره رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه مسئولان نظام اسلامی در عین تعهد و تخصص به گونه ای عمل کنند که آب در آسیب دشمن نریزند، ادامه داد: دشمن جوانان و نوجوانان ما را تحریک می کند و به بهانه های مختلف به کف خیابان می آورد.

کریمی ابراز کرد: مطالبه گری حق مردم است و باید کارها را به گونه ای تدبیر کنیم که بهانه به دست دشمن برای بزرگ نمایی ضعف ها و مشکلات ندهیم و اقناع سازی مردم در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ادامه داد: هیچ عقل سلیمی اغتشاش را قبول ندارد این امر سبب ضربه به امنیت کشور و مردم و بیت المال مسلمین است.

کریمی با اشاره به اینکه هدف عالی انبیاء تحقق عدالت اجتماعی بود، افزود: انقلاب اسلامی در جهت تحقق عدالت اجتماعی گام های مهمی برداشته، اما هنوز جای کار دارد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه هدف دشمن ایجاد فاصله میان مردم و مسئولان و مردم با مردم است، تصریح کرد: وحدت به معنای نفی یکسان نگری، تحمل آرای همدیگر و استخراج آرای خوب از نظرات مخالف و موافق است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha