شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پیامبر

حوزه/ پویش امت محمد(ص) ویژه همه مردم در نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش، صدا و سیما، موسسه های دینی و فرهنگی پایگاه های بسیج و همه فعالان جهادی است تا عشق و محبت خویش به رسول خدا را به نمایش بگذارند.

معصومه ظهیری عضو ستاد پویش امت محمد(ص) در گفت و گو با خبرگزاری حوزه اظهار داشت: در این پویش همزمان با میلاد و ترنُّم نام و یاد حضرت محمد(ص) در جای جای ایران عزیز، در کوچه‌ها و محله‌ها، هر یک از ما، به سهم خود خیمه شکر و شادی به پا کنیم، غبار غم و اندوه از دل و چهره خلق و شهر بزداییم و گل لبخند، به هموطنان هدیه کنیم.

وی افزود: در «پویش» امت محمد(ص)، برای شادی و لبخند مردم معطل کسی یا جایی نمی‌مانیم و در حد وسع و با کمترین امکانات در کوچه‌ها و محله‌های شهر با همدلی و همراهی اهالی محل خیمه و ایستگاه شادی ومهرورزی به پا می‌کنیم.

عضو ستاد پویش امت محمد(ص)با اشاره به اهم برنامه های پویش امت محمد(ص) گفت: برپایی موکب های محبت و مهرورزی بر این اساس است تا اهالی هر محله،مسجدی ها، هیأت‌ها، و گروه های مردمی تلاش کنند امسال، با توجه به شرایط کشور مراسم جشن میلاد را در هفته وحدت، به جای «داخل» مساجد، در موکب های هر محله برگزار کنند و جشن و شادی را برای اهالی محل به ارمغان آورند.

وی افزود: برای برپایی موکب ها و برگزاری مراسم جشن میلاد، معطل و منتظر جایی نمانده و امکانات محدود موجود خود را برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه کرده و بکار می گیرند. باید در برپایی موکب های محله به گونه ای برنامه‌ریزی‌ شود که زمینه شرکت و مشارکت حداکثری و مشتاقانه برای یکایک اهالی محل با هر سطح از توانایی فراهم آید.

ظهیری بیان داشت: با هماهنگی مسوولان فرهنگی شهر موکب های محله، در روز جمعه،۱۷ ربیع الاول در سالروز میلاد پیامبر (ص) به شکل همزمان و یکپارچه در یک مسیر پیاده روی، برپا شوند.

وی با بیان اینکه پیاده روی همگانی یکی از برنامه‌های پویش محمد (ص)، است گفت: پیاده روی عموم اقشار بویژه جوانان و خانواده‌ها، در روز جمعه، ۱۷ ربیع الاول است. در دوطرف مسیر پیاده روی، موکب های شادی محله ها، بر پا شده و به ارایه خدمات می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: قدردانی و تشکر از حافظان امنیت بویژه نیروی انتظامی و بسیج سرافراز، برپایی جشن برای عروس و دامادهای جوان، ایستگاه‌های مدارس دخترانه و پخش شیرینی تولد و چالش مهرورزی از جمله اهم برنامه های پیاده روی همگانی در روز ۱۷ ربیع است.

عضو ستاد پویش امت محمد(ص) بیان داشت: به احترام پدر، این برنامه با همت اولیاء، معلمان و مدیران دبیرستان‌های دخترانه کشور برگزار می‌شود. در مرحله اول، فرزندان و دختران نجیب پیامبر (ص) در مسابقه پخت شیرینی در مدرسه شرکت می‌کنند در مرحله دوم، دانش آموزان با همکاری خانواده و مدیران و معلمان مدرسه، ایستگاه شیرینی برای پدر را، در روز جمعه،۱۷ ربیع، در مسیر پیاده روی برپا کرده و برگزیدگان مرحله اول، شیرینی های خود را عرضه و پخش می‌کنند.

وی برگزاری جُنگ شادی در پارک‌های شهر را از دیگر برنامه های این پویش عنوان کرد و گفت: این جنگ با استفاده از ظرفیت های شهر و شهروندان به ویژه هنرمندان، می‌توان چند یا یک پارک اصلی شهر را شب ها، به محل برگزاری جنگ شادی به ویژه برای خانواده ها و کودکان و نوجوانان تبدیل کرد. ستاد مرکزی پویش برای معرفی و اعزام مربیان کودک و نوجوان جهت مدیریت جُنگ شادی اعلام آمادگی می کنند.

عضو ستاد پویش امت محمد(ص) ابراز داشت: در چالش مهرورزی، آحاد مردم شریف ایران می‌توانند با هشتک #مهرورزی عکس و تصویر مهروزی های خود به هموطنان را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته و خوبی‌ها و مهربانی ها را ترویج و نهادینه کنند .

وی با اشاره به دید و بازدید آشنایان و دوستان به ویژه خانواده معزز شهداء و جانبازان و جانباختگان و یا حتی دستگیرشدگان حوادث اخیر و یا آنان که حق معنوی بر گردن ما دارند، گفت: این کار از جمله برنامه های الهی، خوب و کم هزینه و مصادیق بارز، مهرورزی است. این برنامه می‌تواند در سطح خانوادگی و یا گروهی با حضور اهالی محل اجرا شود. حضور در کلانتری ها و پایگاه‌های بسیج و قدردانی از حافظان امنیت و یا خانواده های صبور آنان بسیار ستودنی بود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha