سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مصطفی اژدری

حوزه/ حجت الاسلام مصطفی اژدری، راهیار بنیاد هدایت در استان کرمان، از فعالیت‌های امامان محله این استان در ماه‌های مبارک شعبان و رمضان، خبر داد و گفت: برای مشارکت فعال در مهرواره محله همدل ستاد استانی و شهرستانی تشکیل شده و امامان محله، ائمه جماعات را نسبت به مشارکت در این پویش ترغیب می‌کنند.

حجت الاسلام مصطفی اژدری، راهیار بنیاد هدایت در استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، به ارائه گزارشی از عملکرد امامان محله شهرستان‌های مختلف کرمان در ماه شعبان پرداخت و اظهار داشت: یکی از فعالیت‌هایی که در ماه مبارک رمضان داشتیم راه‌اندازی گروه های جهادی از سوی امامان قلعه گنج که با حضور چند روزه در مناطق محروم قلعه گنج و زهکلوت، به مردم خدمت رسانی می‌کردند که متأسفانه در همین راه نیز، حجت الاسلام  سالاری به شهادت رسید.

وی هدف از این کار را توانمندسازی و آشنایی امامان محله با کار جهادی عنوان کرد و تصریح کرد: حدود ۸۰ نفر از امامان ما در این برنامه مشارکت فعال داشتند.

راهیار بنیاد هدایت در استان کرمان با اشاره به فعالیت‌هایی که در ۲۰۰ مسجد با محوریت امامان فعال استان، به مناسبت نیمه شعبان برگزار شده است، گفت: در شب نیمه شعبان ۱۰۰ مورد مراسم نور افشانی، ۱۶۲ مورد برگزاری جشن و ۴۹ مورد احیاء داشتیم. همچنین برگزاری پویش قرائت زیارت آل یاسین در ۹۸ محله، پویش دعای ندبه صبح میلاد در ۵۹ محله، پویش چله دعای عهد در ۹۵ محله و پویش ترک گناه در روز میلاد در ۷۶ محله برگزار شد.

حجت الاسلام اژدی افزود: مسابقات متعددی نیز در آن ایام برگزار شد از جمله ۶۴ محله، مسابقه دلنوشته با امام زمان، ۹۱ محله مسابقه مولودی خوانی و ارسال فیلم ویژه نوجوانان، ۶۶ محله مسابقه کتابخانی،  در ۲۰ محله نیز مسابقه پخت کیک میلاد ویژه خواهران اجرا و برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

وی اجرای سرود خیابانی توسط بچه‌های مسجد در ۲۳ محله، برپایی موکب و ایستگاه صلواتی ۹۷ محله، پشت نویسی وسایل نقلیه در ۲۲ محله، تزئین اطراف مسجد و چراغانی در ۱۴۱ محله و راه اندازی کاروان شادی خودرویی در ۴۳ محله را از دیگر برنامه‌هایی دانست که به مناسب اعیاد شعبانیه برگزار و با استقبال مردم روبرو شد.

راهیار بنیاد هدایت در استان کرمان با توجه به گستردگی و تنوع فعالیت‌های امامان محله‌های مختلف کرمان گفت: بنا داریم از فعالیت‌های برجسته امامان فعال محله در ماه شعبان، مستندسازی کنیم؛ برخی از مستندها در شبکه‎های استانی پخش خواهند شد.

تشکیل ستاد استانی و شهرستانی برای مشارکت فعال در مهرواره محله همدل

در بخش دیگر سخنان خود به برنامه‌های آینده امامان محله اشاره کرد و گفت: امامان محله‌های مختلف کرمان در نظر دارند که در مهرواره محله همدل مشارکت فعال داشته باشند؛ بدین منظور با شبکه سازی توانستیم جلسات شورای ائمه جماعت را در هر محله‌ای با محوریت امام محله تشکیل دهیم.

حجت الاسلام اژدری افزود: هر امام محله‌ای با دعوت از ائمه جماعات محله‌های هم جوار خود جلساتی را تشکیل داده و آنها را نسبت به برنامه‌های مهرواره محله همدل، توجیه می‌کنند تا آنها با استفاده از ظرفیت‌های محله خود در این پویش شرکت کنند.

وی همچنین از تشکیل ستاد استانی و شهرستانی برای مهرواره محله همدل خبر داد و ابراز داشت: در ستادهای شهرستانی امام جمعه، مسئول اوقاف، مدیر حوزه علمیه و فعالان فرهنگی شهرستان حضور دارند.

گفتنی است، مهرواره محله همدل، پویشی ملّی است که از مردم دعوت می‌کند تا برای حل مسائل و مشکلات محله خود تلاش کنند. در پایان ماه مبارک رمضان به برگزیدگان این پویش هدایای ارزنده‌ای اهدا خواهد شد. برای شرکت در این پویش کافی است عدد ۱ را به ۵۰۰۰۱۷۵ ارسال فرمایید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha