شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: آمریکا و استکبار جهانی، کشورهای جهان اسلام را تجزیه شده و پاره پاره می خواهند تا بتوانند به چپاول ثروتها و منابع این کشورها بپردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، ‌ٰ‌حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ در مراسم افتتاحیه سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران، ٰ‌ضمن خوش آمد گویی به میهمانان کنفرانس، اظهار کرد: طی دو قرن اخیر شاهد جنگ و خونریزی و تنازع در فضای جهان اسلام هستیم، به همین دلیل موضوع کنفرانس سی و ششم وحدت را «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام، راهکارهای اجرایی و اقدامات عملیاتی» قرار دادیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: آمریکا و استکبار جهانی، کشورهای جهان اسلام را تجزیه شده و پاره پاره می خواهند تا بتوانند به چپاول ثروتها و منابع این کشورها بپردازند.

وی ادامه داد: پرو‍ژه اول دشمن این بود که تجزیه دنیای اسلام را در دستور کار قرار دادند؛ ‌شبه قاره هند و دولت عثمانی و بخشهایی از پاره تن ایران را جدا کردند و در جنگ جهانی دوم کشورمان را سه پاره کردند؛‌ به دنبال تقسیم سوریه بودند و پروژه سرزمین سوخته را در این کشور دنبال کردند، این کشور را درگیر جنگ داخلی کردند و از سوریه که زمانی مهد آبادانی خاورمیانه بود، چیزی جز یک سرزمین سوخته باقی نماند، بیش از نیم میلیون نفر در این کشور کشته و دو سوم جمعیت آن آواره شدند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: پروژه دیگر دشمن، ترویج فرهنگ سکولار و لیبرال بین کشورهای اسلامی است؛ آنها می دانند که اسلام تمدن ساز است و این مسأله خواب را از چشمان آنها ربوده است و در حالی که اسلام دین رحمت است، آن را دین خشونت معرفی می کنند تا به اختلافات و منازعات در کشورهای اسلامی دامن بزنند.

وی «وجود برخی اختلافات دامنه دار متنی در بین مذاهب اسلامی»، «وجود برخی دولتهای سرسپرده در بین کشورهای اسلامی»، «جهالت برخی پیروان متعصب از مذاهب شیعه و سنی»، «فقدان مردم سالاری دینی در برخی کشورهای اسلامی، «وجود بلوک ها و احزاب معارض در برخی کشورها» و ... را از دلایل منازعات در کشورهای اسلامی عنوان کرد.

دبیرکل جهانی مجمع تقریب مذاهب اسلامی ضمن تشریح دلایل منازعات بین کشورهای اسلامی گفت: باید به میدان بیاییم و راهکارهای زیر را برای مقابله با پروژه های دشمن به کار گیریم:

۱- اجتهاد در همه مذاهب را تجویز و ادب اختلاف را رعایت کنیم؛

۲- تبیین جهال از وظایف علما و افشاگری پروژه های دشمن از وظایف رسانه است و باید با استفاده از ابزارهای نوین، جهاد تبیین را در دستور کار داشته باشیم؛

۳- ملتهای اسلامی باید مطالبات به حق خود را در حکومتهای خودکامه دنبال کنند؛

۴- قومی گرایی و طایفه گرایی خلاف اسلام است و امت اسلام باید از آن بپرهیزند و همگی به ریسمان الهی چنگ بزنند و بدانیم که ملاک برتری در دین ما تقوا و ولایت الهی است؛

۵- دنبال کردن روشهایی عقلایی برای رفع اختلافات؛

۶- رقابت سازنده و سالم بین کشورهای اسلامی.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    دشمن پروژه تجزیه کشورهای اسلامی را دنبال نمی‌کند چون بایستی برای تجزیه هر کشور هویت دولت ملت جداگانه ای برای هر بخش ایجاد نماید و کار بسیار سخت و زمان بر است بلکه هدف اصلی اسلام زدایی از جوامع است که عواقب آن را هم بوضوح در جوامع اسلامی میبینیم