دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار بیت آیت الله العظمی علوی گرگانی(ره) با آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: ترویج تکفیر از خطرناک‌ترین نقشه‌ها و فتنه انگیزی‌های دشمن بوده که هنوز خطر آن به صورت کامل از جامعه اسلامی رفع نشده است. توطئه‌ای که هم یکپارچگی امت را هدف قرار داده و هم سعی در مخدوش کردن چهره رحمانی اسلام در جهان دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران به نقل از تقریب، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به افتتاحیه سی‌وششمین کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن تشکر از شرکت کنندگان و برگزار کنندگان این کنفرانس، میلاد با سعادت پیامبر اسلام و امام جعفر صادق(ع) را به همه مسلمانان جهان تبریک و تهنیت گفتند.

ایشان ادامه دادند: از روزهای آغازین دعوت پیامبراکرم(ص) که اسلام همچون نهال کوچکی غرس شد تا هنگامی که درختی تناور گردید و به ثمر نشست، دغدغه آن حضرت جلوگیری از تفرقه اختلاف و نزاع در میان پیروان خویش بود؛ همانگونه که قرآن کریم فرمود: و لاتنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم.

معظم له با بیان این که پیامبر واحد، قبله واحد، مناسک عبادی واحد، همگی مسیری برای اتحاد امت و پکپارچگی است، افزودند: شعار این اجلاس «اتحاد، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام » شعاری دقیق و جامع است که اندیشمندان مسلمان از سراسر جهان با هم فکری، گفت و گو و مشارکت می‌توانند راهکارهای اجرایی و اقدامات عملی در خصوص آن بیابند و در بسط و گسترش آن در کشورهای اسلامی قدم بردارند.

حضرت آیت الله مکارم در ادامه این پیام به راهکارهایی در زمینه دستیابی به وحدت اشاره کردند که عبارتند از :

۱ـ اولین و مهم‌ترین وظیفه رهبران و مسئولان کشورهای اسلامی آن است که اهمیت و ضرورت وجود امت واحده را درک کرده و ر راستای تحقق آن گام بردارند و برای بهره‌های اقتصادی و سیاسی راه را بر نفوذ دشمنان امت اسلامی و اجرای دسیسه های آنها بازنگذارند و از استقلال جامعه اسلامی صیانت کنند.

۲ـ نخبگان اندیشمندان، مبلغان، خطیبان و همه کسانی که به نحوی در جهان اسلام تاثیرگذارند نسبت به ایجاد تفرقه در میان مسلمانان حساس باشند و علاوه بر گفتار در رفتار و کردار نیز اتحاد مسلمانان را ترویج نمایند.

۳ـ با جریانات و گروه‌های اندک که در هر سو آتش اختلاف را روشن کرده و برآن می‌دمند، مخالفت گردیده و با بی‌اعتنایی به انزوا کشانده شوند تا با رویگردانی مردم از آنها، فرصت تحریک و آشوب پیدا نکنند.

۴ـ نقشه‌های شوم دشمنان به خصوص در ایجاد تفرقه و نزاع در جهان اسلام شناسایی و معرفی گردد، زیرا شناساندن وابستگی این جریانات به بدخواهان و دشمنان مانع از گرایش جوانان به این گروه‌ها خواهد بود.

ترویج تکفیر از خطرناک‌ترین نقشه‌ها و فتنه انگیزی‌های دشمن بوده که هنوز خطر آن به صورت کامل از جامعه اسلامی رفع نشده است. توطئه‌ای که هم یکپارچگی امت را هدف قرار داده و هم سعی در مخدوش کردن چهره رحمانی اسلام در جهان دارد.

تبیین ابعاد اجتماعی این انحرافات فکری از وظایف بزرگان و اندیشمندان است.

آیت الله مکارم در پایان ابراز امیدواری کردند: این اجلاس و برنامه‌های مانند آن به اهداف مورد نظر دست یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha