یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
و

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: هنر معلمان در تمامی دوره‌های تحصیل، آن است که دشمن را به دانش آموزان معرفی کنند تا در فتنه‌ها با بصیرت عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در مراسم افتتاحیه مدرسه امام حسن عسکری(ع) کاشان، اظهار داشت: روز قیامت، ساعات عمر انسان‌ها در این دنیا بصورت سه چراغ نورانی، تاریک و ظلمانی و خاکستری، نشان داده می‌شود.

وی گفت: ساعاتی که انسان در حال کار و عمل خوب بوده، نورانی و ساعاتی که در حال گناه بوده ظلمانی، و ساعات خالی از کار خوب و بد که می‌توانسته کار خوب باشد بصورت خاکستری می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: نکته‌ای که در این جا مهم است آن است که صفحات نورانی کارنامه انسان آنقدر صاحب آن را خوشحال می‌کند، که اگر آن خوشحالی را بر تمام اهل جهنم تقسیم کنند، اهل جهنم عذاب را فراموش خواهند کرد.

امام جمعه کاشان افزود: صفحات خاکستری کارنامه اعمال انسان در قیامت صفحات حسرت هستند، انسان غصه و حسرت وجودش را فرا می‌گیرد که اگر آن حسرت را بین تمام اهل بهشت تقسیم کنند، اهل بهشت شادی خود را فراموش خواهند کرد.

وی یادآور شد: خیّرینی که ثروت خود را در ساخت مسجد، مدرسه، حسینیه و سلامتی انسان‌ها صرف می‌کنند خوشحالی آن را در قیامت با تمام وجود حس خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خطاب به مدیر و معلمان این مدرسه گفت: با توجه به این که مدرسه به اسم امام حسن عسکری(ع) می‌باشد، بنابراین بدون استثنا هر ساعت درسی را که خواستید شروع کنید، بعد از ذکر بسم الله الرحمن الرحیم، بگوئید با صلوات بر امام حسن عسکری(ع) و حضرت نرجس(س) درس را شروع می‌کنیم و بدانید برکت آن در زندگی شما وارد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان خطاب به دانش آموزان و والدین و معلمان گفت: نام وزارتخانه مرتبط با تحصیل دانش آموزان، آموزش و پرورش می‌باشد، یعنی هم باید خوب درس بخوانید و سرآمد در آموزش باشید و هم در پرورش باید با تقوا ترین باشید، معلمین نیز باید بچه‌ها را با نماز تربیت کنند و این اولویت اول است، خصوصا نماز جماعت.

وی افزود: شهید مطهری در کتاب تعلیم و تربیت می‌گوید، اگر بخواهیم بچه‌های خود را تربیت کنیم، بچه‌ها باید ده نوع تربیت داشته باشند، از جمله تربیت دینی و تربیت عقلی و تا به تربیت سیاسی می‌رسد و منظور آن است که در تشخیص دوست و دشمن دچار اشتباه نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با توجه به روایتی از امام سجاد(ع) گفت: برای همه انسان‌ها دو نوع دعوت نامه ارسال می‌شود، یکی از جانب خداوند و یکی از جانب شیطان و همه می‌دانند عاقبت پذیرفتن دعوت شیطان جهنم و عاقبت پذیرفتن دعوت پروردگار، بهشت است و عجیب آن است که بعضی انسان‌ها به دعوت شیطان پاسخ می‌دهند.

((إِنَّ الشَّیْطَانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا ۚ إِنَّمَا یَدْعُو حِزْبَهُ لِیَکُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِیرِ)) شیطان دشمن است و به او لبخند نزنید.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: هنر معلمان در تمامی دوره‌های تحصیل آن است که دشمن را به دانش آموزان معرفی کنند تا در فتنه‌ها با بصیرت عمل کنند.

وی افزود: زمانی که در مدارس حضور پیدا می‌کنم، هنوز برای بعضی تردید وجود دارد که دشمن امام زمان(عج) کیست، بنابراین باید تبیین کنیم که دشمن امام زمان(عج)، آمریکا و اسرائیل است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: امروز باید بگوییم آمریکا هواپیمای مسافربری ما را عمداً هدف قرار داد، باید بگویم جنگ هشت ساله علیه ایران را آمریکا توسط صدام شروع کرد و باید تبیین شود برای دانش آموزان که در کتاب خاطرات و مصاحبه خانم کلینتون آمده که داعش را ما برای نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام درست کردیم، به بیان دیگر هنر معلم آن است که دوست و دشمن را به درستی به دانش آموزان بشناساند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha