دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فرخ فال

حوزه/ دبیر کنگره بین‌المللی میرزای نائینی گفت: بیش از ۱۶۰ مقاله در ابعاد مختلف و موضوعات متعدد ابعاد شخصیتی آیت الله میرزای نائینی رسیده است که تا به حال حدود ۶۰ مقاله مورد ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال دبیر کنگره بین‌المللی میرزای نائینی، صبح امروز در پیش نشست کنگره بین‌المللی میرزای نائینی، اظهار داشت: در عصر با برکت جمهوری اسلامی و رهبری مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه توفیق دارند که نکوداشت مفید و مؤثری از یکی از فقهای برجسته خود، بنام آیت الله میرزای نائینی را برگزار کنند.

وی افزود: این کنگره با مشورت و هماهنگی مراجع عظام در ایران و عراق در حال برگزاری است و این پیش نشست کنگره امروز در زادگاه آن عالم و اندیشمند برگزار می‌شود.

دبیر کنگره بین‌المللی میرزای نائینی تصریح کرد: عقبه علمی این کنگره با تشکیل چهار کمیته فقه و اصول، اندیشه‌های سیاسی، سیره و زندگی‌نامه و قرآن و حدیث با دستور مدیر حوزه‌های علمیه کشور آغاز شده که این کمیته‌ها متشکل از اساتید برجسته سطوح عالی و درس خارج حوزه‌های علمیه می‌باشند.

وی ابراز کرد: اساتید برجسته یاد شده، بیش از ۷۰ موضوع را به عنوان مباحث فقهی، اصولی، کلامی، قرآن و حدیث و موضوعات معنوی استخراج کرده‌اند و علمای ایران و خارج از کشور مشغول نگارش ابعاد علمی این شخصیت بزرگ دینی حول این محورها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: بیش از ۱۶۰ مقاله در ابعاد مختلف و موضوعات متعدد ابعاد شخصیتی آیت الله میرزای نائینی به دبیرخانه کنگره رسیده که حدود ۶۰ مقاله مورد ارزیابی قرار گرفته و در این فرصت باقی مانده تا برگزاری اصل کنگره، ما شاهد دست نوشته‌های علمی فضلا و اندیشمندان خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: باید این کنگره بین‌المللی یک اثر علمی جامع منسجم از خود باقی بگذارد و در این راستا به لطف خداوند، موسوعه‌ای با حدود ۳۶ جلد در حال تدوین و تنظیم هست که در کنگره بین‌المللی ارائه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha