دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کنگره میرزا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: اگر کاری قوی ارائه ندهیم ممکن است بازیچه دست روشن‌فکرنماها و کسانی شویم که به‌دنبال تضعیف پشتوانه‌های فکری ما هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در دیدار مسئولان برگزاری کنگره بین‌المللی مرحوم میرزای نائینی گفت: بخش علمی و پژوهشی این کنگره ظرفیت خوبی دارد و کارهای ارزشمندی انجام داده که هنوز هم جای کار بیشتری دارد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به حضور ۱۲۰ استاد این حوزه در هیئت‌های اندیشه‌ورز و قرارگاه‌های علمی‌آموزشی، گفت: از ظرفیت این اساتید و از ظرفیت بیش از ۵۰۰ پژوهشگر فعال در حوزه علمیه خراسان در این زمینه استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه بر انجام کاری فاخر و باکیفیت تأکید کرد و گفت: کاری که انجام می‌شود باید مثل شخصیت خود مرحوم نائینی، منظومه‌ای جامع باشد و ابعاد مختلف شخصیت ایشان اعم از علمی، عرفانی، حِکَمی، سیاسی و... را شامل شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان، چنین کارهای علمی را برای حوزه علمیه و جامعه اسلامی ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه به‌دنبال تحقق حاکمیت نظام اسلامی در جامعه هستیم، به چنین پشتوانه‌های علمی بزرگی نیاز داریم.

وی تأکید کرد: اگر کاری قوی ارائه ندهیم ممکن است بازیچه دست روشن‌فکرنماها و کسانی شویم که به‌دنبال تضعیف پشتوانه‌های فکری ما هستند؛ بنابراین باید تصویری عالمانه و منطقی از شخصیت میرزای نائینی ارائه دهیم تا مشخص شود که بسیاری از مسائل درباره ایشان درست مطرح نشده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha