دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ولادت محمد

محورها و موضوعات متنوع کتاب"هم نام گل های بهاری" ارادتمندان و شیفتگان رسول الله(ص) را با شاخصه های انسان کامل به خوبی آشنا می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به لطف الهی در سال های اخیر کتاب های خوبی درباره سیره نورانی و اخلاق والای پیامبر اکرم(ص) نگاشته شده که یکی از آن ها بی شک کتاب"هم نام گل های بهاری" نوشته حسین سیدی است که در واقع جلد نخست از مجموعه ۱۴جلدی "سیره کاربردی چهارده معصوم" به شمار می رود و نکته حائز اهمیت این که نویسنده این اثر برنده جایزه کتاب سال حوزه شده است.

در خصوص این اثر آن چه قابل توجه است این که واجد نثری روان و قابل فهم و کاربردی به خصوصیات اخلاقی پیامبر اعظم (ص) و توصیه های ایشان در عرصه های مختلف است به نحوی که در این زمینه از منابع معتبر شیعه و اهل سنت استفاده شده است، ضمن آن که موضوعات متنوع این کتاب ارادتمندان و شیفتگان به رسول الله(ص) را با شاخصه های انسان کامل به خوبی آشنا می کنند.

از سوی دیگر در کتاب" هم نام گل های بهاری" کوشیده شده تا مسایل مختلف زندگی از دیدگاه نبی اکرم(ص) بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ بدین پرسش کلیدی بوده که در روزگار کنونی و برای انسان قرن بیست ویکم چگونه پیامبر رحمت و اهل بیت ایشان می توانند الگو باشند و چگونه آنها می توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند. این سیره کاربردی که بیش از صد موضوع همچون محیط زیست و حقوق مخالفان را نیز در بر می گیرد، به ویژه برای جوانان و نوجوانان نگاشته شده است.

در واقع کتاب چهار محور اصلی دارد؛ رابطه با خود، رابطه با خدا، رابطه با دیگران و رابطه با محیط زیست. تلاش نویسنده برای بیان سیره و رفتار رسول خدا در سطوح مختلف و در شرایط گوناگون، با زبانی رسا، آسان و شیوا، حقیقتاً قابل تقدیر است، کما این که منتقدین نیز به این موضوع به درستی اشاره کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha