دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسینی همدانی

حوزه/ امام جمعه کرج با اشاره به اینکه دشمن سعی دارد به وسیله جنگ نرم هر چیز با ارزشی در جامعه را کم ارزش و به مرور بی‌ارزش کند، گفت: جنگ نرم آرام و زیرپوستی در باور و جان افراد تأثیر می‌گذارد، باید با جهاد تبیین، روشنگری، و فعالیت‌های رسانه‌ای و تهاجمی به مقابله با دشمن در این جنگ نرم بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، گفت: مؤمنین و مومنات با تقوا در مقابل فتنه‌ها می‌ایستند، سران فتنه قابل هدایت نیستند، اما بقیه افراد که در فتنه حضور پیدا می‌کنند، می‌توانند در مسیر هدایت و رشد قرار بگیرند.

نقشه‌های چند ساله دشمن برای ایجاد فتنه در ایران

وی افزود: در فتنه‌های اجتماعی تمام تلاش فتنه‌گران این است که جامعه را از مسیر اصلی خود منحرف کند و برای این کار سال‌ها هزینه و برنامه ریزی دارند، اگر در این مسیر به ریسمان الهی چنگ بزنیم و به آیات قرآن متکی باشیم، به سر مقصد درست الهی خواهیم رسید.

نماینده ولی فقیه کرج اظهار کرد: عناصر فتنه، فتنه‌گر هستند، که نیاز به توضیح ندارد و تکلیف آنها مشخص است، اما گروه دیگر سعی می‌کنند با کنار کشیدن هم دین خود را حفظ کنند هم به دیگران سواری ندهند، آیا این افراد وظیفه‌ای نسبت به دیگران ندارند؟ اولا باید به کسانی که در دام فتنه افتادند کمک کنند و آن‌ها را نجات دهند، ثانیا طبق وظیفه اجتماعی که دارند نباید اجازه دهند دیگران در آتش فتنه بیفتند.

نقش افراد در مقابله با فتنه گران

امام جمعه کرج اضافه کرد: افراد اگر قدرت و توانایی لازم برای مقابله به فتنه دارند، باید ایستادگی کنند، حتی اگر می‌تواند با عملیاتی فتنه را تضعیف کند و جلوی تخریب را بگیرد، نباید مضایقه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، تصریح کرد: طبق فرامین رهبری با روشنگری و جهاد تبیین می‌توان در این خصوص نقش ایفا کنیم، در این میان قشری هستند که از پایه توطئه را قبول ندارند، درحال حاضر باید قبول کنیم که توطئه وجود دارد، خاصیت تبیین درست این است که افراد را در مقابل توطئه‌ها آب دیده بار بیاورد.

جهاد تبیین و روشنگری لازمه این روزهای جامعه

امام جمعه کرج با بیان اینکه دشمن با فتنه‌گری سعی می‌کند، مردم دست از ایمان و دین خود بردارند، بیان کرد: قرآن کریم می‌فرمایند مشکل اصلی این‌ها دین است، اگر از دین خود کوتاه آمدید دیگر با تو تنشی نخواهند داشت، بنابراین باید دشمن را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم پیروز میدان باشیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه اهل تقوا چون عادل هستند به هم کمال اعتماد را دارند، یادآور شد: امیرالمومنین در حکمت ۲۱۱ کتاب نهج‌البلاغه فرمودند: «قضاوت از روی بدگمانی، نسبت به کسی که به او اعتماد دارید، از روی عدالت نیست». خداوند در قرآن کریم فرموده است: «ای کسانی که ایمان آوردید از گمان‌ها دوری کنید، چون بعضی از این گمان‌ها گناه است و لذا باید مواظب باشیم از گمان و سوءظن دور باشیم».

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در ادامه ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، با بیان اینکه طبق آیات و احادیث، حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) به عنوان الگوی زندگی مسلمانان جهان هستند، اظهار کرد: فرد با انتخاب الگو سعی می‌کند همه ویژگی‌های الگو را در خود محقق کند و شبیه آن الگو شود، اما متاسفانه در جامعه ایران الگوهایی معرفی و خسارات بسیاری را برای جوانان و نوجوانان ما به وجود آوردند که نشأت گرفته از ضعف عملکردی است.

وی افزود: جوانان و نوجوانان‌های ما شخصیت‌های قرآنی ملی و هنری که نقش در ساخت جامعه داشتند را نمی‌شناسند، نقش الگو برای تربیت بسیار تاثیرگذار است، بنابراین پدران و مادران باید در تربیت فرزند خود همواره تلاش کنند که الگوی مناسبی را به آنها معرفی کنند.

نماینده ولی فقیه استان البرز بیان کرد: با استفاده از روایات می‌شود فهمید که باید از اخلاق رسول خدا الگو برداری کرد، برای شبیه شدن به پیامبر باید خود را نزدیک به صفت‌های پیامبر کنیم و از صفت‌های بد دوری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی ادامه داد: خداوند در آیات به خود صفت‌های مرکب غفور الرحیم، غنی کریم، رئوف الرحیم را نسبت داده است و همین صفت‌ها را صورت تک صفتی به انبیاء خود می‌دهد و در آخر به پیامبر اسلام(ص) که می‌رسد عین صفات خود را به صورت مرکب و دو صفتی نسبت می‌دهند، از این رو برای بهره وری و رسیدن به جایگاه نبوی باید صفت‌های خوب را در خود افزایش دهیم.

امام جمعه کرج در رابطه با سیرت و زندگی امام صادق (ع)، گفت: هیچ عدالتی مانند انصاف نیست، برای اینکه شاگرد امام صادق(ع) باشیم، باید عادل باشیم، افرادی که برای سود خود انصاف را رعایت نمی‌کنند عادل نیستند، بخش زیادی از گرانی مسکن متوجه عده‌ای بنگاه دار بی‌انصاف است که خود صاحب خانه‌ها نباید اجازه دهند، امام صادق(ع) به وکیل مالی خود فرمودند: نان خانه مرا روز به روز بخر، نان خانه من نباید با مردم عادی متفاوت باشید.

خطیب نماز جمعه کرج افزود: یکی از نکات کلیدی رهبر انقلاب این بود که فرمودند، دشمنان تحمل قدرت جهانی شدن ایران را ندارند و لذا با ایجاد مانع، به دنبال گرفتن جلوی اهداف ما هستند و می‌خواهند تمام منطقه را تکه تکه و تجزیه کنند، البته نتوانستند و نمی‌توانند این کار را انجام دهند و با بیانیه و مصوبه دشمنان ما را تحریم و محکوم می‌کنند، اما هنوز نفهمیدند ما تحریم‌ها و مشکلات را رفع کردیم و این ترفند اثری بر مردم ایران ندارند.

وی گفت: دشمن با دست گرفتن افکار عمومی و تحریک جوانان و زمین گیری ایران می‌خواهد برای خود آبرو بخرد، در حالی که آمریکایی‌ها و صهیونیسم‌ها باید بدانند اگر دست از شرارت بر ندارند با علم و دانش همین نوجوانان ریشه کن خواهند شد.

هشدار، جنگ نرم و تأثیر آن بر جامعه

خطیب نماز جمعه کرج ادامه داد: در تعریف جنگ نرم، مهندسی آرام و زیر پوستی افکار عمومی برای همراه سازی افکار جامعه که رکن اصلی آن رسانه است بیان شده است، که دشمن تلاش می‌کند آرام تفکر و ساختار سیاسی جامعه عوض شود و سعی می‌کند هرچیزی که برای جامعه پناه است مانند خانواده و آموزش و پرورش را بی اعتبار کند.

وی افزود: جنگ نرم با بی‌حسی تخریب می‌کند و فرصت جبران را دست می‌گیرد، اگر دقت لازم نباشد جامعه شکست خواهد خورد.

وی تصریح کرد: با بمباران شدید رسانه‌ای دشمن، افراد فکر می‌کنند در روز چند بار نظام تغییر کرده در حالی که در بیرون همچنین ماجرایی وجود ندارد، جنگ نرم طوری در باورها و اعتقادات کار می‌کند که با تقسیم بندی قومیتی، مذهبی و جنسی وحدت ملی را بر هم می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: جنگ نرم، مانند موریانه عمل می‌کند، ظاهر درست است اما در داخل همه چیز را می‌خورد، در این جنگ با ساخت بی‌اعتمادی، تحریک احساسات و مدیریت احساسات، دروغ را باورپذیرتر می‌کند.

وی تأکید کرد: امروز باید محتوا را به روز به زبان تمام اقشار جامعه بخصوص جوانان تبدیل کرد و نباید سرگرم جریانات رسانه‌ای شد، و لازم است تا اولویت افکار عمومی را در دست داشت و با خارج شدن از پدافند، حالت فعال داشته باشیم و جلوی فتنه‌ها را بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha