یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه تالش

حوزه/ امام جمعه شهرستان تالش گفت: مقام معظم رهبری یک توصیه به مسئولان کشور داشتند که مراقب باشید این مسائل حواس شما را پرت نکند و از کارهای اصلی و اساسی باز نمانید و سازندگی‌ها و کارهای بزرگ اجرایی نباید فراموش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام مجتبی نورزاد امام جمعه تالش، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، با اشاره به تهمت‌هایی که به پیامبر اکرم(ص) می‌زدند، اظهار داشت: هنگامی که دشمنان دیدند دیگر راهی برای تهمت زدن به پیامبر(ص) ندارند، آرزوی مرگ ایشان را کردند.

خطیب جمعه تالش افزود: قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید: «انْظُرْ کَیْفَ ضَرَبُوا لَکَ الْاَمْثالَ فَضَلُّوا فَلا یَسْتَطیعُونَ سَبیلاً؛ بنگر که چگونه برای تو مثل‌ها زدند، پس آنها گمراه شدند و توانایی هیچ راهی (به سوی حق) را ندارند».(الاسراء آیه ۴۸)

حجت الاسلام نورزاد با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در هیچ حالی از هدایتگری، دلسوزی و اهتمام نسبت به رشد امت دست بر نداشتند، تصریح کرد: بارها حضرت توسط دشمنان خشونت طلب، سنگباران و مورد اهانت قرار گرفته بود، حتی گاه مجبور می‌شدند مکه را ترک کنند و به کوه‌های اطراف پناهنده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه گرانی‌ها و مشکلات معیشتی، کمر مردم را شکسته و بسیاری نمی‌توانند حتی برنج تهیه کنند، گفت: پدرانی شرمنده جهیزیه دخترانشان و شرمنده تحصیل فرزندانشان هستند و حتی در تهیه خانه اعم از خرید و اجاره و رهن در شرایط سختی قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید هوای همدیگر را داشته باشیم، خاطر نشان کرد: عزیزانی که در عرصه تجارت کیوی مشغول هستند، الحمدلله که اکنون با عقب کشیده شدن زمان صادرات قدری قضیه بهتر شده، لازم است تا هوای همدیگر و باغداران را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در آموزه‌های دینی ما آمده است که «ارحم ترحم»، بنابراین باید طوری ورود کنیم که باغداران که زحمتکشان این عرصه هستند نیز بتوانند بخشی از مشکلات زندگی خود را حل کنند.

حجت الاسلام نورزاد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اهتمام دشمن به این اغتشاشات، طراحی انفعالی و ناشیانه دشمن و عکس العمل معیوب آنها بود، در برابر حرکت‌های بزرگی که ملت ایران در فاصله‌ زمانی کوتاه انجام داده است که ۱۸۰ درجه در نقطه مقابل سیاست‌های استکبار جهانی بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری یک توصیه به مسئولان کشور داشتند که مراقب باشید این مسائل حواس شما را پرت نکند و از کارهای اصلی و اساسی باز نمانید و سازندگی‌ها و کارهای بزرگ اجرایی نباید فراموش شود.

امام جمعه تالش تصریح کرد: همه لازم است تلاش کنیم بهانه دست دشمن ندهیم، تا مبادا مگسانی همانند سلطنت طلب‌ها و منافقین از سوء استفاده از آن زخم در صدد ایجاد اختلاف و ضربه زدن به ایران عزیز ما باشند.

حجت الاسلام نورزاد بیان کرد: از انجام کارهای اقتصادی، دانش بنیان، ایجاد اشتغال، مبارزه با گرانی، تسهیل موانع ازدواج جوانان و فعالیت‌های عمرانی و آبادانی نباید لحظه‌ای درنگ کرد.

وی با اشاره به مشکلات زیربنایی شهرستان تالش و شهر هشتپر، گفت: رفع این مشکلات نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی مسئولین ذی‌ربط است.

وی ادامه داد: هنوز کمربندی تالش، مشکل پل‌ها، مشکل آسفالت، مشکل سایت‌های دفن زباله، کمپوست، طرح‌های ساحلی، اگوی شهری، آب‌های روان سطح شهر، میدان میوه و تره بار و خصوصاً مشکل فاضلاب شهری پابرجا و مشکل آفرین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha