دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پهلو زاده

حوزه / امام‌جمعه اهرم گفت: جوانان امروزه نباید در گرداب شبهات دشمن قرار گیرند و مراقب باشند راه و سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را فراموش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اهرم با تبریک ولادت با سعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع)، اظهارداشت: پیغمبر خاتم سرآغاز همه‌ی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است، ما که اسلام را وسیله‌ سعادت بشر و راه نجات انسان می‌دانیم، این موهبت الهی مترتب بر وجود مبارک پیغمبر است.

امام جمعه اهرم افزود: نوجوان امروز اگر نسبت به سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و حکومتی که پیامبر به دنبال تحقق آن بود، غافل شود، در تور شهوت و شبهات شبکه‌های خارج نشین و بعضی از سلبریتی‌هایی که نفس کشیدنشان و پر بودن حساب دلاری آنها از عمر و وقت و هزینه شما جوانان تأمین می‌شود، گرفتار خواهند شد.

حجت الاسلام پهلو زاده بیان کرد: نوجوان امروز خوب می‌داند اگر حضرت نوح خبر از طوفان بزرگ داد و واقع شد، اگر حضرت ابراهیم خبر از شکست بت پرستان و نابودی نمرود داد و واقع شد، اگر حضرت موسی نوید آزادی قوم یهود از اسارت فرعونیان داد و واقع شد، اگر پیغمبر خبر از فتح کسری و روم را دادند و واقع شد، اگر امام کاظم(ع) فرمودند مردی از قم به پا می‌خیزد و طاغوت را سرنگون خواهد کرد و در ۲۲ بهمن ۵۷ واقع شد، اگر حضرت امام(ره) فرمود انقلاب پیروز می‌شود و شاه خواهد رفت و شاه فرار کرد و اگر مقام معظم رهبری فرمودند سوریه و عراق باید حفظ شود و داعش از بین برود و دیدید که عراق و سوریه ماندند و داعش از بین رفت و لذا اگر فرمودند اسرائیل ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید، این موضوع نیز در حال تحقق است.

وی ادامه داد: فلسطین ۷۵ سال پیشِ سنگ به دست، با فلسطینِ موشکی امروز نشان از اضمحلال غده سرطانی صهیونیسم است.

حجت الاسلام پلهو زاده به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: رهبری در دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نکات تحلیلی مهمی فرمودند از جمله اینکه انفعال دشمن در این حادثه و فتنه اخیر از باب چند حرکت مهم ملت ایران بود.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند یکی از اهداف دشمن همین است که مسئولین را با این چیزها مشغول و سرشان را گرم کند تا از کار اصلی که مساله اقتصادی و رفع مشکلات مردم است، باز بمانند.

وی یادآور شد: یکی از این حرکت‌های مهم حرکت عظیم مردم بخصوص جوان‌ها در قضیه‌ی کرونا بود و این حضور عجیبی که مردم ما و جوان‌ها پیدا کردند، در هیچ جای دنیا سابقه ندارد.

خطیب نماز جمعه اهرم اضافه کرد: در آن روزهای اول که صاحبان جنازه‌ها و خویشاوندان جرأت نزدیک شدن به اموات کرونایی را نداشتند، تعدادی جوان جهادی داوطلب شدند، آمدند جنازه‌ها را تجهیز و تدفین کردند؛ این جوان‌ها بودند که وارد میدان شدند.

حجت الاسلام پهلوزاده بیان کرد: پدیده‌ بی‌نظیر سرود حماسی سلام فرمانده که از مرزها فراتر رفت، ده‌ها میلیون جوان و نوجوان را در دنیا به خود جذب کرد.

امام جمعه اهرم گفت: حرکت سوم، مسئله‌ اربعین بود و چه راهپیمایی میان نجف تا کربلا، و چه کاظمین تا کربلا، و چه راه‌پیمایی‌های عظیم داخل کشور به عنوان جاماندگان، اینها خیلی مهم بود میلیون‌ها انسان و غالباً جوان در این راهپیمایی‌ها شرکت کردند که نشان دادند هم زنده‌اند، هم با نشاط و هم متدیّن و پایبند به مسائل دینی و علاقه‌مند به دین و دین‌باورند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha