شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کارگاره توانمندی حل مسئله در کنگان

کارگاه‌ توانمندی حل مسئله ویژه فعالین فرهنگی و مبلغات طرح امین به همت طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمة الزهرا سلام الله علیها کنگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، صبح امروز کارگاه‌ توانمندی حل مسئله ویژه فعالین فرهنگی و مبلغات طرح امین در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمة الزهرا سلام الله علیها کنگان برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه خانم موسوی مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) کنگان گفت: با بچه ها باید باعقل و منطق صحبت کرد. خودِ ما مبلغین زودباور نباشیم و در دهه هشتادی ها به علت رها شدن در فضای مجازی مشکلاتی همچون نوع پذیرش دین، فقدان هویت و الگوی مناسب ملی - مذهبی در بین آنان وجود دارد.

وی اضافه کرد: یک مبلغ ابتدا باید خودش را مخصوصا در رابطه با شبهات تکمیل و آمده کند و در مرحله ی بعد تولید محتوا و در پایان سواد رسانه ای را باید بالا ببرد.

برگزاری کارگاه توانمندی حل مسئله در مدرسه علمیه خواهران کنگان


خانم دشتی از اساتید دانشگاه پیام نور شهر کنگان نیز به موضوع مسئله یابی در کارهای فرهنگی اشاره کرد و با بیان چند مطلب بحث خود را اینچنین ارائه کرد: در موضوع مسئله یابی اول پیدا کردن مسئله(مسئله یابی) و دوم اولویت بندی مسئله(بعد از پیدا کردن مسئله) و سوم باز کردن مسئله بعد از اولویت بندی (مسئله موشکافی شود) و چهارم راه پرداختن حل مسئله را باید مشخص کرد تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

وی افزود: هنگام تبلیغ هم نقض ببینیم و هم پیشرفت، هردو را برای مخاطب انتقال دهیم و سعی کنیم شنونده خوبی باشیم. کمیت دانش آموزان را تبدیل به کیفیت کنیم.

خانم نجفی از اساتید این مدرسه مقدسه نقش های مهم یک معلم را اعتمادسازی وریشه سازی دانست و بیان داشت: یک مبلغ برای انجام فعالیت خوب برای هر موضوع باید طرح درس بنویسد.

خانم نجفی یاد خدا و ذکر استغفار را در کار تبلیغ وسیله ای مهم برای یک مبلغ ذکر کرد و گفت : براساس آیات و روایات در کار تبلیغ چند چیز نیاز است که اولین آن یاد خدا و ذکر استغفار و دوم به سفارش پیامبراکرم صلی الله علیه وآله وسلم اخلاق نیکو است. عبرت از تاریخ و جهاد علمی به سفارش امیر المومنین علی علیه السلام و اخلاص در عمل به گفته ی حضرت زهرا سلام الله علیها از نیازی های دیگر یک مبلغ می باشد.

در پایان این نشست خانم شهامتی از دیگر اساتید مدرسه علمیه فاطمة الزهرا سلام الله علیها کنگان به بیان مطالبی از شهید مطهری پرداخت و گفت: اگر حقیقت قرآن بیان شود دیگر باطل جایگزین حق نمی شود و بنابر فرمایشات شهید مطهری دشمن هراندازه شبهه سازی کند ما زنده تر می شویم.

برگزاری کارگاه توانمندی حل مسئله در مدرسه علمیه خواهران کنگان

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha