یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
بندرعباس

حوزه/ مشاور دینی با تأکید بر اینکه باید مفاهیم دینی را عاشقانه و همراه با رفتار و عمل صحیح برای نسل جوان تبیین کنیم، گفت: امروز لازم است تا زیبایی‌ها و حقیقت دین را با امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی به نسل جدید انتقال دهیم.   

مریم ریاضی تهرانی مشاور دینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، با توجه به اهمیت وحدت فکری و عملی در جامعه امروزی، اظهار داشت: وحدت، مشت محکم به یاوه گویان و گام موثری برای رسیدن به تمدن اسلامی است.

وی با بیان اینکه هر فرد انقلابی، مدیون خون شهدا است، افزود: افراد جامعه برای ادامه راه شهدا، نیاز است تا نسبت به جهاد تبیین و تحقق این امر ضروری توجه ویژه داشته باشند.

این مشاور دینی، با تأکید بر اینکه جهاد تبیین برای شبهه زدایی از اذهان جامعه ضروری است، گفت: شبهه مانند موریانه عمل می‌کند و دشمن نیز امروز به این موریانه‌ها دل بسته، بنابراین تحقیق و بررسی در خصوص شبهه و آگاهی رسانی وظیفه نخبگان جامعه است.

وی ادامه داد: اکنون در یک برهه بسیار خاص قرار داریم که جبهه حق در مقابل باطل قرار گرفته و لذا وظیفه ما شناخت حق و قرار گرفتن در مسیر حق و البته ایستادگی در این مسیر است.

این مشاور دینی خاطر نشان کرد: هر زمانی ضعف در ایمان و یا رفتار افراد تاثیرگذار ایجاد می‌شود، شبهه نیز در جامعه پدیدار می‌شود؛ همانند پوشش زنان اسلامی که لازم است با جهاد روشنگری و تبیین پاسخ یاوه گویان را بدهیم.

ریاضی تهرانی با اشاره به جمله‌ای از شهید سلیمانی در خصوص حجاب دختران، تصریح کرد: دختران کم حجاب، دختران ما و دختران این جامعه هستند و باید مانند پدری دلسوز با نصیحت و آگاهی بخشی آنها را به سمت حجاب سوق دهیم.

وی بیان کرد: چه زیباست برای دختران این مرز و بوم وقت بگذاریم و برای آنها زیبایی دین را تبیین و روشنگری کنیم، البته نه با زبان اجبار و زور، بلکه با زبان عشق.

این مشاور دینی با تاکید بر اینکه باید مفاهیم دینی را عاشقانه و همراه با رفتار و عمل صحیح برای نسل جوان تبیین کنیم، اظهار داشت: امروز لازم است تا زیبایی‌ها و حقیقت دین را با امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی به نسل جدید انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه خوب است تا وصیت شهدا در زمینه حجاب را بیشتر در جامعه بیان کنیم، گفت: هر کس به اندازه وسع و توان خود برای اعتلای فرهنگ حجاب لازم است تا تلاش کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha