شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
ذ

حوزه/ امام جمعه کاشان گفت: با توجه به نبود امکانات در قدیم در حوزه‌ها، شیخ انصاری و دیگر علما و بزرگان با همت بلند مدارج علمی را پیمودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی، روز گذشته در دیدار با خواهران طلبه مدرسه علمیه فاطمیه (س) کاشان با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، خطاب به طلاب اظهار داشت: جدیت در تحصیل علم، تهذیب نفس و بصیرت و عالم به زمان بودن را به عنوان سه توصیه همیشه در نظر داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به نظام آموزشی حوزه، افزود: چندی قبل جزوه ای به نام (ژاپن ۲۰۵۰) منتشر شد، این جزوه که متفکرین ژاپنی آن را تهیه نموده اند مربوط به‌ نظام آموزش‌ و پرورش این کشور تا سال ۲۰۵۰ است. وقتی مطالعه شد همانند روش تحصیل حوزه های علمیه است که توسط حضرت آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری تدریس شده است.

امام جمعه کاشان، به دعای امام زمان (عج) «وَ عَلَی الْمُتَعَلِّمینَ بِالْجُهْدِ وَالرَّغْبَةِ» در حق متعلمین یعنی دانش آموزان، طلاب و دانشجویان اشاره کرد و یادآورشد: در این دعا حضرت ولی عصر(عج) جهد و نهایت تلاش و رغبت را از خدا برای آنان می خواهند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی (ره) هزار صفحه از کتابهای مارکسیست ها را مطالعه می کرده تا یک صفحه در جواب و رد مطالب آنها بنویسد. با توجه به نبود امکانات در قدیم در حوزه ها، شیخ انصاری و دیگر علما و بزرگان با همت بلند مدارج علمی را پیمودند.

خانم نبی مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) کاشان هم گزارشی از فعالیت های این مدرسه را ارائه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha