شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / آیین رونمایی از کتاب تفسیر مشفع آیت الله بطحائی گلپایگانی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر اهمیت بحث تفسیر قرآن کریم، به شافع و مشفّع بودن قرآن کریم اشاره کرد و اذعان داشت: قرآن فردای قیامت شفاعت کننده است و شفاعت او نیز پذیرفته می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در مراسم رونمایی از کتاب تفسیر «مشفّع» اثر مرحوم آیت الله بطحائی گلپایگانی که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد،گفت : مرحوم آیت الله بطحائی عالمی برجسته بود که در انس و همنشینی با وی، ارادت و علاقه انسان به این شخصیت بزرگ بیشتر می‌شد.

وی به حافظه قوی و خاطرات آیت الله بطحائی از دوران تحصیل تا سفر به مصر و تحصیلات دانشگاهی شان اشاره کرد که مملو از دلسوزی نسبت به انقلاب اسلامی بود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت بحث تفسیر قرآن کریم، به شافع و مشفّع بودن قرآن کریم اشاره کرد و اذعان داشت: قرآن فردای قیامت شفاعت کننده است و شفاعت او نیز پذیرفته می‌گردد.

وی افزود: یکی از ویژگی های قرآن کریم این است که اگر کسی به درستی قرآن را فهم نکند و تدبر لازم نسبت به آیات الهی نداشته باشد و صرفاً به تلاوت، تجوید و لحن خوش بسنده کنیم و قرآن در بین ما مهجور بماند؛ این قرآن در فردای قیامت شکایت خواهد کرد و شکایتش نیز نزد ذات اقدس الهی پذیرفته خواهد شد.

آیت الله بوشهری ضمن تأکید بر این که شفاعت و شکایت قرآن کریم هر دو نزد خداوند متعال پذیرفته است، به نقش موعظه گری آیات الهی اشاره کرد و اذعان داشت: قرآن کریم دل‌ها را آرام می‌کند و سرنوشت انسان را با نورانیت دل تغییر می‌دهد.

وی با بیان این که انسان تحت تأثیر مباحث ارزشمند قرآن کریم، زنگارها را از دل می‌زداید و دل را آماده دریافت معارف الهی می کند، تصریح کرد: انسانی که موعظه قرآن را پذیرا شده، دل او صیقل داده شود؛ این دل انسان را در مسیر هدایت قرار خواهد داد.

وی خاطرنشان ساخت: دل انسان تحت تأثیر موعظه قرآن صیقل داده شده، زنگارها از او دور می شود؛ این انسان قطعا مشمول رحمت الهی خواهد بود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم جلسه ویژه‌ای را به منظور بزرگداشت، تجلیل و تکریم از جایگاه والای آیت الله بطحائی که عمرشان را در مسیر اهل بیت علیهم السلام قرار دادند، برگزار نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha