یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1048727
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
تصاویر / آیین رونمایی از کتاب تفسیر مشفع آیت الله بطحائی گلپایگانی

حوزه/ آیین رونمایی از کتاب تفسیری آیت الله بطحائی با عنوان تفسیر «مشفّع» با حضور و سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیین رونمایی از کتاب تفسیری آیت الله سید هاشم بطحائی گلپایگانی با عنوان تفسیر «مشفّع» با حضور و سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، علما، اساتید، شاگردان آن مرحوم در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام محمد مهدی بطحائی، فرزند آیت الله بطحائی گلپایگانی در ابتدای این مراسم ضمن اشاره به روایت رسول الله صلی الله علیه و آله «فإنّه شافع مشفّع و ماحل مصدّق» با بیان اینکه این روایت وجه تسمیه نگاشت تفسیر مشفّع از سوی آیت الله بطحائی بود، اظهار داشت: آیت الله بطحائی آرزو داشت تا تفسیر تمام قرآن را تدوین نمایند که متأسفانه بعد از آغاز فرایند نگاشت تفسیر قرآن کریم، بعداز ۴ ماه و در سن ۷۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

رئیس دفتر حفظ و نشر آثار مرحوم آیت الله بطحایی گلپایگانی در ادامه تعبد به مبانی شریعت، تخلق به اخلاق حسنه، تواضع و تولی و تبری را از جمله ویژگی‌های پدر مرحوم خود توصیف کرد و ابراز داشت: آیت الله بطحائی در مواجهه با مسئولان و عموم مردم یک شیوه را مد نظر داشته، نسبت به اهل بیت علیهم السلام ولایت پذیر بود.

وی تصریح کرد: آیت الله بطحائی نسبت به دشمنان اهل بیت علیهم السلام تبری داشته، امتداد طولی این ولایت پذیری را به امام خمینی(ره) و در ادامه امام خامنه ای  می‌دانست و به کرّات در خلوت و جلوت نسبت به ولایت تأکید داشته بیان می کرد که تبعیت از ولی فقیه جامع الشرایط، عین تبعیت از حضرت ولی عصر(عج) و مخالفت با ایشان مخالفت با ولی عصر(عج) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha