سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 1048843
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
اخبار کوتاه

 نشست مشترک ائمه جمعه و فرمانداران استان بوشهر، برگزاری چهارمین جلسه هیأت اندیشه ورز بانوان قرآنی دشتستان، برگزاری نشست امام جمعه بوشهر و مدیر مرکز آموزش‌های غیرحضوری و مجازی حوزه‌های علمیه و کلنگ‌زنی احداث مسجد و حسینیه امام حسین (ع) شهر شبانکاره از اخبار مهم فرهنگی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نشست مشترک ائمه جمعه و فرمانداران استان بوشهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، استاندار بوشهر و فرمانده سپاه امام صادق (ع) با موضوع «مدیریت کارآمد در جهت عبور انقلاب از شرایط فعلی بر اساس اندیشه های مقام معظم رهبری و بررسی حوادث اخیر» در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد.

در پایان این نشست و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، از برنامه های برتر اعتلای فرهنگی ائمه جمعه استان در سطح کشور تقدیر شد.

چهارمین جلسه هیأت اندیشه ورز بانوان قرآنی

چهارمین جلسه هیأت اندیشه ورز بانوان قرآنی با حضور حجت الاسلام وحیدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان، حسن پور کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، اعضای هیأت اندیشه ورز بانوان قرآنی و جمعی از مدیران و فعالان موسسات قرآنی در حسینیه بقیه الله مصلای جمعه برازجان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام وحیدی با اشاره به حضور گسترده بانوان در عرصه فعالیت های قرآنی و نقش ارزنده آنها در شکل گیری و توسعه جریان های قرآنی گفت: شهرستان دشتستان با همت و تلاش موثر بانوان در حوزه های مختلف قرآنی توانسته است گام مهمی در تربیت نیروی قرآنی و ترویج فرهنگ دینی برداشته و در رده بندی بالایی از موفقیت قرار بگیرد.

وی در ادامه به بحث مهجوریت قرآن اشاره کرد و اظهار داشت : زمانی می توانیم بگوییم قرآن از مهجوریت درآمده که جامعه ما مصداقی از عملکرد قرآنی باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان بر ارتباط مؤثر بین موسسات قرآنی و مدارس تاکید و آن را از اولویتهای این جلسه دانست.

وی همچنین با توجه به اهمیت موضوع و نحوه همکاری بانوان در مراکز قرآنی در رابطه با مسئله مهم جهاد تبیین اشاره و این مهم را از مطالبات این نشست برشمرد.

در پایان این نشست ضمن تشکر از حضور موثر بانوان قرآنی مقرر گردید: کارگاه آموزشی تخصصی ویژه مدیران و مربیان قرآنی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه توسط اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار گردد.

این برنامه با همکاری مشترک اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و معاونت فرهنگی خواهران ستاد نماز جمعه برازجان برگزار شد

بررسی آموزش های غیرحضوری و مجازی طلاب بوشهر

حجت الاسلام موسویان مدیر مرکز آموزش‌های غیرحضوری و مجازی حوزه‌های علمیه کشور در سفر به استان بوشهر با حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر دیدار کرد.

در این نشست که مدیر و جمعی از مسئولین حوزه علمیه استان بوشهر نیز حضور داشتند، پیرامون مسائل مختلف آموزش های غیرحضوری و مجازی طلاب و روحانیون حوزه های علمیه استان بحث و تبادل نظر شد.

کلنگ احداث مسجد و حسینیه امام حسین (ع) شهر شبانکاره زده شد

با حضور حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان کلنگ احداث مسجد و حسینیه امام حسین (ع) شهر شبانکاره زده شد.

در این مراسم حجت الاسلام مصلح طی سخنانی ارزش ساخت مسجد از دیدگاه قرآن کریم را یادآور شد و افزود: تمامی برنامه ها می بایست با محوریت مسجد انجام گیرد و احداث خانه عالم جهت استقرار روحانی نیز جنب مسجد جدید در نظر گرفته شود.

برگزاری جلسه جمعی از فعالین فرهنگی و مذهبی شهر شبانکاره با حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان جهت تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات بخش و دیدار با اهالی شبانکاره از دیگر برنامه های حجت الاسلام مصلح در شبانکاره بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha