چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
عالم

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه گفت: اقامه دین در جوامع از رسالت‌های مهم طلبگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه کشور، امروز در همایش طلیعه حضور خواهران طلبه استان‌های لرستان و همدان که در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه راه طلبگی راهی پر از مسئولیت خطیر در راستای احیای آموزه‌های دینی و انقلابی در جامعه است، افزود: خواهران طلبه باید با تمام توان در راستای تعمیق آموزه‌های دینی و انقلابی در جامعه همت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هدف از بعثت انبیا معلمی و پاسخگویی به نیاز معنوی انسان‌ها ذکر شده است، افزود: مبلغان دینی ادامه دهنده سیره و منش انبیا و اولیا الهی در جامعه هستند و باید با تلاش در راستای تحقق اهداف عالی اسلام و انقلاب تلاش کنند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه عالمان ادامه دهنده حرکت و رسالت پیامبران و امامان هستند، خاطر نشان کرد: طلبگی شغل و کسب درآمد نیست، بلکه راهی نورانی و رسالت و تکلیفی سنگین برای هدایت بشر است.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با تأکید بر اینکه طلبگی یکی از شئون پیامبران است، گفت: رسالت طلبگی و حوزه‌های علمیه اقامه دین در جوامع است که باید با دقت اجرا شود.

وی با بیان اینکه پیش نیاز موفقیت در تبلیغ و طلبگی، زندگی دین مدارانه است، تصریح کرد: مبلغان برای تحقق این امر در تبلیغ، باید داشتن فرهنگ اسلامی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور حیات دینی، خودسازی معنوی و تهذیب نفس، تزکیه و طهارت جان را از دیگر پیش نیازهای موفقیت در امر تبلیغ دانست و گفت: طلاب باید از همان بدو ورود به حوزه چشم انداز تبلیغی خود را ترسیم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha