یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یادواره شهدای مدافع سلامت و رزم استان قم

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حقیقتاً زمینه ساز ارتقای سلامت معنوی جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر مهدی مصری پیش از ظهر امروز طی سخنانی در یادواره شهدای مدافع سلامت و بهداری رزم استان قم که در سالن همایش این دانشگاه برگزار شد، با بیان این که حقیقتاً نقش شهدای سلامت و بهداری رزم در دوران دفاع مقدس و پس از آن در دفاع از حرم و نیز مقابله با کرونا بسیار ممتاز و چشمگیر بوده است، اظهار داشت: یکی از سیاست های کلیدی مربوط به حوزه بهداشت و درمان، تقویت فضای معنوی در مراکز درمانی و خدمت رسانی به بیماران و مردم است که در این باره نیز ایثارگران و شهدای این عرصه خوش درخشیده اند.

وی افزود: به تعبیر سردار حاج قاسم سلیمانی، جمهوری اسلامی ایران حرم است و دشمن می کوشد که در کشور ما ناامنی ایجاد کند تا جلوی رشد و پیشرفت ما را در ابعاد مختلف بگیرد اما به لطف الهی نمی توانند و باز هم ناکام می مانند.

مصری همچنین گفت: دشمن امروز در عرصه های اقتصادی و فرهنگی برنامه برای ضربه زدن به انقلاب و نظام دارد و با فشار حداکثری می خواهد که به اهداف شوم خود دست یابد و در فتنه اخیر آن ها دست روی نسل جوان گذاشتند اما به لطف الهی در سایه بصیرت دهی باز هم با ناکامی روبرو شدند.

وی با بیان این که فتنه تلنگری است که خود زمینه ساز رشد مؤمنین در ابتلائات می شود، ابراز داشت: فلسفه دانشگاه ها تولید علم و فرهنگ و سلامت است که در این راستا تلاش های خوبی صورت گرفته و به یاری خدای متعال از این به بعد نیز با رشد علم و معرفت و تقویت بُعد سلامت تلاش های دشمن را ناکام می گذاریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به این که شهادت و فرهنگ ایثارگری سکه پربهایی است که زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور می شود، گفت: از برکات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تقویت عزت و هویت ملی و نیز تقویت روحیه امید به آینده است که باید این برکات به درستی در سطح جامعه تبیین گردد.

وی با بیان این که همبستگی امت و ولایت از دیگر آثار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث ارتقای سلامت معنوی جامعه است که خود این مسئله نیز بسترساز سلامت جسمی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha