شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دنیای غرب امروزه بیاید توضیح دهد که رابطه زن و خالق خود چگونه است؟ چه کسی گفته است که حجاب یک امر شخصی است؟ حجاب  اولا موجب طهارت و پاکی زن و در مرتبه بعد موجب طهارت جامعه می شود، همه کرامت و افتخار برای یک زن شوهرداری و تربیت نسل برای ساختن جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله فاضل لنکرانی امروز در دیدار جمعی از بانوان طلبه از استان های لرستان و همدان که در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم برگزار شد در سخنانی به اهمیت و جایگاه بانوان در اسلام پرداخت و گفت: این از برکات اسلام و مکتب اهل بیت (ع) است که هر آنچه از علم و معنویت برای یک مرد متصور است و مردان می توانند به درجات علمی و معنوی برسند برای زنان نیز میسر است و در این جهات هیچ تفاوتی بین زن و مرد نیست.

وی افزود: در هیچ آیه و روایتی نداریم که زن ها نمی توانند به درجات علمی و معنوی برسند و خداوند متعال همان استعداد و توانایی که برای مردان در جهت کسب فضائل اخلاقی و علمی هست برای بانوان نیز وجود دارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: این از برکات انقلاب اسلامی است که برای بانوان جایگاه رفیعی قرار داده است و می توان ادعا کرد که خدمتی که انقلاب اسلامی برای زنان کرده است به یک معنا برای مردان نکرده است، انقلاب اسلامی ایران باعث شد که بانوان جامعه ما یک حیات مجدد پیدا کنند و در میادین علمی و مدیریتی خوش بدرخشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جنایاتی که غرب در حق زن و خانواده روا داشته است خاطرنشان ساخت: شما نگاهی که دین مبین اسلام به زن دارد را با سایر مکاتب و ادیان مقایسه کنید، ببینید که اسلام چه برنامه ای برای زن دارد، این بساطی که امروزه در دنیای غرب و فاجعه ای که برای زن ساخته اند را مشاهده کنید، امروزه غرب در مسئله زن و خانواده واقعا به بن بست رسیده است و این مایه تأسف است که زن را از هویت واقعی خودش دور ساخته است.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: اسلام آمده است تا زن را به هویت واقعی خودش برساند و در قرآن کریم نیز در داستان حضرت مریم(س) اشاره شده است که یک زن می تواند مورد اصطفای خدای متعال قرار گیرد و برترین زنان دوره خودش باشد یا حضرت زهرا(س) که وقتی به عبادت می ایستاد پاهای مبارک حضرت متورم می شد و خدای متعال به فرشتگان خودش مباهات می کند از عبادت حضرت زهرای اطهر(س)، این مقام واقعی زن است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به قوی تر بودن ظرفیت فکری و مراتب حوصله علمی خواهران از برادران در برخی از موارد گفت: زنان باید از این ظرفیت های خود استفاده کنند و وقتی به ایشان می‌گوییم حضرت معصومه (س) را الگوی خودتان قرار دهید منظورمان این است که نشان دهند یک زن می‌تواند آگاهی بر قرآن، روایات، تاریخ، فقه و احکام داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه از نیازهای بسیار ضروری جامعه‌ی امروز ما وجود خواهران تحصیل کرده و زنانی است که مسیر استنباط و اجتهاد را طی کنند گفت: فایده یک بانوی مجتهده در عصر ما به مراتب از مجتهد مرد بیشتر است چرا که امروزه مسائل مربوط به زنان و خانواده در جامعه ما از اهمیت بالایی برخوردار است و شبهات زیادی در این زمینه مطرح می شود.

آیت الله فاضل لنکرانی خطاب به طلاب خواهر گفت: امروز یکی از راه های هجمه به دین اسلام القاء این شبهه است که چرا خدای تبارک و تعالی در احکام بین زن و مرد فرق گذاشته است؟ لذا باید خواهرانی که در مسیر علم هستند بتوانند به راحتی این شبهات را پاسخ دهند.

وی گفت: دنیای غرب امروزه بیاید توضیح دهد که رابطه زن و خالق خود چگونه است؟ چه کسی گفته است که حجاب یک امر شخصی است؟ حجاب اولا موجب طهارت و پاکی خود زن و در مرتبه بعد موجب طهارت جامعه می شود، همه کرامت و افتخار برای یک زن شوهرداری و تربیت نسل برای ساختن جامعه است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه اسلام دین آسانی است خاطرنشان است: این که گفته می شود دین سهله و سحمه به معنای رها بودن و بی بند وباری نیست و پیامبران گرامی به گواهی قرآن کریم همواره تسلیم خدای متعال بوده اند و الان هم اگر بانویی بخواهد تسلیم دین خدا باشد تنها خواندن نماز و گرفتن روزه کافی نیست بلکه حجاب هم لازم و ضروری است.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان سخنان خود در توصیه هایی به طلاب خواهر گفت: طلاب خواهر باید به خوبی آیات و روایات مربوط به حجاب را بدانند و برای سایر بانوان جامعه نیز تبیین کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha