سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مریم بابایی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: نقش حوزه‌های علمیه خواهران در چشم انداز ۱۴۱۴، به عنوان مرجع پاسخگویی به تمام مسائل مربوط به زنان با نگاه فراملی تعیین شده است و برای رسیدن به این چشم انداز، اساتید در تدریس موفق، طلاب در اهمیت دادن به درس و مباحثه و مسئولین در ساماندهی امور نقش موثری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مریم بابایی مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، روز گذشته در دومین روز از آیین طلبگی طلیعه حضور که در مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: الگوی زن ایرانی مسلمان، نه شرقی است و نه غربی، بلکه سرمشق بانوان مسلمان حضرت زهرا(س) است و حجاب به عنوان یک سنگر در عصر حاضر به حساب می‌آید، که در اتفاقات اخیر ما این را به عیان مشاهده کردیم.

وی افزود: دشمن امروز حجاب را که سنگر مهم اسلام است، نشانه گرفته و در این راستا از رسانه‌های خود استفاده می‌کند و به دنبال این بود که حجاب را از سر زن مسلمان ایرانی بردارد و لذا در این عرصه صف آرایی حق و باطل روشن شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی یادآور شد: دشمن خیال می‌کرد یاد و نام شهدا به فراموشی سپرده شده است و لذا دست به ترور شهدایی نظیر شهید شهریاری کرد و حال آن که بعد از شهادت ایشان، بسیاری از دانشجویان تغییر رشته داده و وارد عرصه هسته‌ای شدند و در مسئله حجاب نیز دشمن خیال می‌کرد، حجاب در جامعه فراموش شده و با یک حرکت می‌تواند آن را از بین ببرد اما با دیوار محکمی مواجه شد.

وی با بیان اینکه دشمن در اغتشاشات اخیر شکست سنگینی در محاسبات خود خورد، گفت: غربال و امتحان یکی از شاخصه‌های آخرالزمان است و هر اندازه به ظهور نزدیک شویم، نزاع حق و باطل بیشتر خواهد شد بنابراین لازم است با تقویت بصیرت و آگاهی خودمان، در جبهه حق قرار گیریم.

بابایی تصریح کرد: نقش حوزه‌های علمیه خواهران در چشم انداز ۱۴۱۴، به عنوان مرجع پاسخگویی به تمام مسائل مربوط به زنان با نگاه فراملی تعیین شده است و برای رسیدن به این چشم انداز، اساتید در تدریس موفق، طلاب در اهمیت دادن به درس و مباحثه و مسئولین در ساماندهی امور نقش موثری دارند.

وی خاطرنشان کرد: باید افق دید طلاب نسبت به مسئله طلبگی فراتر از درس خواندن صرف و نقش حداقلی در یاری حضرت ولی عصر(عج) باشد و لذا لازم است برای خود برنامه اخلاقی و درسی فراتر از برنامه‌های مدرسه علمیه را برنامه ریزی کنیم.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha