سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه اردبیل

حوزه/ امام جمعه اردبیل گفت: مسئولین حوزه علمیه خواهران لازم است طرح حوزه علمیه آرمانی خواهران را نگارش کنند، تا توانایی تربیت طلبه خواهر آرمانی را داشته باشند و در نهایت طلاب بر مشکلات اجتماعی جامعه فائق آیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی شب گذشته در نشست با کارکنان مدارس علمیه خواهران استان اردبیل که با موضوع "اخلاق مدیریتی" در سالن جلسات حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که عملی ناشایست از انسان سر می‌زند، توفیق انجام عمل پسندیده از او سلب می‌شود.

وی افزود: در دنیا موجودیت هر چیزی براساس تدبیر حکیمانه است، پس انسان مجوز ندارد که با نادیده‌گرفتن شرع و اسلام دست به هر عملی بزند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز خواهران طلبه علاوه بر صیانت از پیشگاه مقدس دین، بایستی از ساحت عقلانیت هم دفاع کنند، گفت: روشنفکران غربی براساس باور و اعتقادشان بشریت را به گمراهی و ضلالت وادار کرده و این ذهنیت را در انسان می‌پرورانند که اختیار بدن انسان در خودش بوده و مختار به انجام هر عملی هستند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه مجامع علمی نقش بزرگی در دنیا دارند، تصریح کرد: مسئولین حوزه علمیه خواهران لازم است طرح حوزه علمیه آرمانی خواهران را نگارش کنند، تا توانایی تربیت طلبه خواهر آرمانی را داشته باشند و در نهایت طلاب بر مشکلات اجتماعی جامعه فائق آیند.

وی خاطر نشان کرد: طلاب خواهر بایستی نواحی ورود ضربه اجتماعی به جامعه را بررسی کنند و از همه مهم‌تر، چهره واقعی اسلام و روح کلی حاکم بر شریعت را به مردم جامعه نشان داده و زمینه پذیرش دین را فراهم نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تأکید کرد: مسئولیت تبیین هیبت گناه به علم‌آموزان غیر حوزوی و مردم بر عهده طلاب است و لذا باید زیبایی‌های دین مبین اسلام را برای مردم بازگو کنیم.

امام جمعه اردبیل بانوان طلبه را به صیانت از رفتارهای اجتماعی توصیه کرد و خاطر نشان کرد: داشتن حلم برای طلاب بسیار ضروری است، بنابراین سعی کنید علم و حلم را همزمان داشته باشید و تقدس دین را حفظ کنید.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha