شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه/ امام جمعه ارومیه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با نخبگان از دولت و مسئولین خواستند تا از نخبگان حمایت کنند، گفت: نخبگان که از امکانات جمهوری اسلامی برای تحصیل استفاده کرده‌اند باید مراقب باشند تا در دام دشمن نیفتند و مسئولین و مدیران نیز دقت کنند تا بیانات رهبر معظم انقلاب روی زمین نماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: زندگی انسان باید بر اساس راستی و صداقت باشد و مراقب باشیم تا دشمن با دروغ پردازی و شایعه سازی جامعه را مضطرب و اذهان را مشوش نکند.

وی افزود: اغتشاشات اخیر در کشور بر اساس نشر دروغ بود و آمریکا با تمسک دروغین به حقوق بشر و عَلم کردن حقوق زنان که خودشان نیز بر گفته‌های خود صداقت ندارد، می‌خواست تا در ایران ایجاد اغتشاش کند.

وی یادآور شد: در ایران زنی از دنیا رفت، دشمن و غرب با موج سواری بر این مسئله که حقوق زن در ایران رعایت نمی‌شود، دست به اغتشاش زد اما در فرانسه که پلیس زنان را در ملاء عام به قتل می‌رساند کسی دم از حقوق زنان نمی‌زند.

امام جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: سالانه هزاران زن در آمریکا به دست پلیس این کشور کشته می‌شود، اما کسی دم از حقوق زن نمی‌زند، در حالی که وقتی در ایران فردی به اجل خود از دنیا رفته است، به دروغ به حقوق زن متوسل می‌شوند و متاسفانه عده‌ای از چهره‌های مشهور نیز با دشمن همراه شدند، اما در برابر از بین رفتن حقوق زنان در کشورهای غربی سکوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در کشورهای غربی کسی حق ندارد به پلیس اعتراض کند اما در ایران پلیس را مظلومانه تخریب کردند، اضافه کرد: دشمن به دروغ می‌گوید در ایران آزادی نیست، در حالی که عده‌ای از رهبر انقلاب گرفته تا همه صدر و ذیل مسئولین را نقد می‌کنند و کسی کاری با آن‌ها ندارد، اما در غرب اگر یک مجری از دولت انتقاد کند برخورد جدی با او می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در ایران در مصداق آزادی همین بس که فردی که بیش ۲۰ سال مسئولیت در کشور دارد، اما امروز به دروغ متوسل می‌شود و می‌گوید، یک زن را در ایران کشتند، اما شناگر آمریکایی که چندین طلا در المپیک به دست آورده بود تنها چون در اعتراضات علیه دولت آمریکا شرکت کرده بود به چهل سال حبس محکوم شد، اما در ایران سلبریتی‌ها صبح تا شب علیه اسلام و انقلاب حرف می‌زنند اما کسی کاری با آن‌ها ندارد.

وی تصریح کرد: یکی از زنان بازیگر در آمریکا که رتبه‌های جهانی بوکس دارد زمانی که در مورد هولوکاست سخن گفت، از عرصه هنر و ورزش برای همیشه کنار گذاشته شد، البته در غرب در مورد هلوکاست هیچ کس حق سخن گفتن ندارد، حتی کشیش‌هایشان نیز بخاطر انتقاد از هولوکاست از کلیسا بیرون شده و جریمه می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی یادآور شد: در ترکیه اخیرا تصویب شده است که هر کس بر علیه دولت سخنی بگوید، به سه سال زندان محکوم می‌شود، بنابراین می‌توان گفت دشمن امروز دنیا را با دروغ اداره می‌کند، اما در ایران اوج آزادی بیان وجود دارد و هزاران نمونه می‌شود برای آن مثال زد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با نخبگان از دولت و مسئولین خواستند تا از نخبگان حمایت کنند و راه را برای پیشرفت آن‌ها فراهم کنند، گفت: البته نخبگان هم که از امکانات جمهوری اسلامی برای تحصیل استفاده کرده‌اند باید مراقب باشند تا در دام دشمن نیفتند و مسئولین و مدیران ما نیز باید دقت کنند تا بیانات رهبر معظم انقلاب روی زمین نماند.

امام جمعه ارومیه یادآور شد: معیار ارتقا در دانشگاه نباید فقط نگارش مقالات باشد، بلکه ملاک حل مشکلات جامعه است و جامعه نخبگان و مسئولین در جهت حل مشکلات کشور دست در دست هم بدهند.

وی افزود: وسعت دید رهبر معظم انقلاب بسیار زیاد است و پیش‌بینی‌هایشان بعد از سال‌ها محقق می‌شود و لذا در همین راستا در دیدار اخیرشان با علمای تقریب مذاهب فرمودند، دنیا در حال تحول است و باید برای ملت‌های اسلام در سال‌های آینده برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی ضمن درخواست از مسئولین برای حل مسائل استان، گفت: مسئولین باید به مردم در مورد کمبود نان توضیح دهند و مردم نیز باید در مصرف‌های خود دقت کنند، البته نظارت‌ها باید با دقت انجام شود چرا که این کیفیت پخت نان برازنده ملت نیست.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha